Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De Mironov vlees-kweek methode

<< < (3/4) > >>

bart:
Volgens dat Kijk-artikel hebben ze helemaal geen idee hoe ze dat met die structuur moeten doen...

En dan nog. De allerslimste manier om koeienvlees te maken is een koe, geloof me. Daar zijn miljoenen jaren van evolutionaire fine-tuning overheengegaan. Het is domweg niet zo dat een paar knappe koppen in een paar jaar een goedkopere manier kunnen bedenken. Vlees zal nog heel lang goedkoper blijven.
Dan is de enige markt voor je produkt: vegetariërs. Quorn probeert wanhopig om zijn produkt ook aan vleeseters te slijten, wat er al op wijst dat er blijkbaar niet zo'n grote markt is aan vega's die zich blauw willen betalen voor nepvlees...

Draek:

--- Citaat van: Luke_the_Duke op 16 februari 2004, 15:31:33 ---Daarbij wil ik toch nog van Dragonfly weten wat ie op de methode tegen heeft als je zélf die paar celletjes zou afstaan? Klinkt misschien wat luguber want uiteindelijk zal je dan je eigen vlees min of meer eten :)
--- Einde van citaat ---

Nou het moet al helemaal niet zijn dat ik wat moet af staan, waarom?
Nou om dat mijn lichaam me heilig is :)
En omdat het eten van 'vlees' vervaardigd uit menselijke bestandsdelen niet goed is en tegennatuurlijk. En denk dat er dan vele ziekten ontstaan. Bij het halen van cellen uit een ander idem. En het zal dan toch gewoon een 'vleesvervanger' worden en dan zou er eerst een goede marketingcampagne moeten komen wil men overstappen van vlees naar ongeveer nepvlees.

Maar deze productiemethode staat me gewoon tegen omdat ik het dus niet vindt kunnen om maar een 'tussenoplossing' te verzinnen en dan nog dieren gebruiken voor een behoefte die niet nodig is. Misschien is het ook wel mogelijk zonder enige vorm van dierlijke cellen te gebruiken een vleesachtige vervanger te maken. Maar waarom moet alles op vlees lijken enzo. Beter is gewoon een product dat zeer gezond is van plantaardige materialen en dan gewoon populair krijgen. Kost denk wel wat moeite.

Luke_the_Duke:

--- Citaat van: bart op 16 februari 2004, 16:01:34 ---En dan nog. De allerslimste manier om koeienvlees te maken is een koe, geloof me. Daar zijn miljoenen jaren van evolutionaire fine-tuning overheengegaan. Het is domweg niet zo dat een paar knappe koppen in een paar jaar een goedkopere manier kunnen bedenken. Vlees zal nog heel lang goedkoper blijven.

--- Einde van citaat ---
Zoals het uit het artikel naar voren komt geven ze het juist als een pluspunt van dit product dat het waarschijnlijk goedkoper zal zijn. Wat ik ook best wil geloven, aangezien die plek en onderhoud van koeien niet meer nodig zou zijn. Zo kan je het ook zien als een nieuwe ontwikkeling op het gebied van vlees productie.
Ook zal het dan zeker aanslaan bij het publiek, want er stond ook dat het er net zo uit zag als vlees en als dat het geval is dan denk ik niet dat mensen zich er druk om gaan maken waarom het opeens zo goedkoop is. Op dat gebied is het dan misschien wel vergelijkbaar met genetische manipulatie, een lekkerder uitziend gemanipuleerd product word ook graag gekocht en dan gaan mensen zich er niet om druk maken waarom die tomaten er nou zo mooi rood uit zien vegeleken met de andere tomaten.

J@n:

--- Citaat van: Dragonfly op 16 februari 2004, 16:10:48 ---En omdat het eten van 'vlees' vervaardigd uit menselijke bestandsdelen niet goed is en tegennatuurlijk.
--- Einde van citaat ---

Nou als je kijkt naar de aminozuren: in mensenvlees komen die allemaal voor, precies in de juiste verhoudingen. Daar kan geen dierenvlees tegenop. Het beste van het beste dus.

Luke_the_Duke:
Als je je eigen vlees eet kan het toch niet op anderen overgedragen worden?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie