Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De Mironov vlees-kweek methode
Lady d'Arb@ñville:
M'n eigen vlees is me niet mals genoeg :P
Iknik:
Ik vind het maar wat mooi, mocht het ooit zover komen. Een malse biefstuk waar geen koe voor geleden heeft en die stukken goedkoper is dan the real thing. Ik ben voor!
bart:
--- Citaat ---Zoals het uit het artikel naar voren komt geven ze het juist als een pluspunt van dit product dat het waarschijnlijk goedkoper zal zijn.
--- Einde van citaat ---
Joehoe? Het is een artikel uit de Kijk!, okee? Zo'n Mironov machine bestaat er niet, en het wordt pas goedkoper als je het op enorme schaal doet - als het ueberhaupt veel goedkoper kan dan de één à twee euro die rundvlees nou doet bij de groothandel - , maar het komt er niet op grote schaal omdat op het moment dat het op kleine schaal gebeurt, zelfs vegetariers niet in de rij zullen staan om het te kopen.
--- Citaat ---Op dat gebied is het dan misschien wel vergelijkbaar met genetische manipulatie, een lekkerder uitziend gemanipuleerd product word ook graag gekocht en dan gaan mensen zich er niet om druk maken waarom die tomaten er nou zo mooi rood uit zien vegeleken met de andere tomaten.
--- Einde van citaat ---
Goh, ik maar denken dat de genetisch gemodificeerde Flavr-Savr-tomaat gruwelijk geflopt was...
Tamara:
--- Citaat van: Luuk op 16 februari 2004, 11:31:22 ---Ik vind het erg vreemd dat ik hiervan niets op 't forum heb kunnen vinden (of heb ik erover heen gelezen misschien?). Waar het om gaat is een methode om vlees te kweken op een manier waarbij dieren nog maar amper betrokken hoeven te zijn.
--- Einde van citaat ---
Wat? Op dit iedee is mijn vader ook al gekomen.
Ik wist wel dat mijn vader een Einstein is :D
Pien:
--- Citaat van: Iknik op 22 februari 2004, 16:45:57 ---Ik vind het maar wat mooi, mocht het ooit zover komen. Een malse biefstuk waar geen koe voor geleden heeft en die stukken goedkoper is dan the real thing. Ik ben voor!
--- Einde van citaat ---
Afgezien van het feit dat het hele vleeskweek-verhaal nog in ontwikkeling is en er nog een hele tijd overheen zal gaan voor het zover is: na al die jaren weer een malse biefstuk op mijn bord?!! Bleg, moet er alleen al vanwege de associatie al niet aan denken....
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie