Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De Mironov vlees-kweek methode
Hizikigrrrl:
Ik ben pro! Behoudens dat het wel veilig voor de mens moet zijn.
Mensen blijven toch wel vlees eten, ze vinden het immers zo lekker en dan is dit toch een heel stuk diervriendelijker.
Christiaan:
--- Citaat van: Dragonfly op 16 februari 2004, 13:24:48 ---Ik ben tegen zoiets.
--- Einde van citaat ---
Dat klinkt erg resoluut, kan je dat toelichten?
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 16 februari 2004, 13:35:34 ---Dat klinkt erg resoluut, kan je dat toelichten?
--- Einde van citaat ---
Zoals hierboven beschreven vind ik het idee niks dat men toch dieren er voor gebruikt.
En waaruit zal het kweekvloeistof bestaan?
Vind het hele gekloot met cellen enzo, maar niks. We denken alles te weten in een korte tijd.
bart:
Nou, voorlopig is er helemaal geen bewijs dat die Mironov-methode wèrkt. Eerst maar eens zo'n apparaat zien.
Daarnaast bestaan er al een heleboel methoden om structuurloze prut te maken om dode dieren mee te vervangen, en gaat er nog steeds echt vlees op onze pizza's en in onze frikandellen, terwijl je het verschil echt niet hoeft te proeven. Nepvlees maken is domweg te duur. De Kijk mag wel voorrekenen dat je geen koeienwei nodig hebt, maar Quorn heb je dat ook niet.
Vlees met structuur (dat veel lekkerder is) kun je niet maken met de Mironov-methode.
Luke_the_Duke:
over die stuctuur hebben ze het ook wel... een paar andere wetenschappers zijn er al mee bezig en verwachtten dat het wel uit te vogelen is.
Daarbij wil ik toch nog van Dragonfly weten wat ie op de methode tegen heeft als je zélf die paar celletjes zou afstaan? Klinkt misschien wat luguber want uiteindelijk zal je dan je eigen vlees min of meer eten :)
Maar komop, als dit allemaal goed ontwikkeld word denk ik toch dat het probleem waar de meeste vegetariërs mee zitten toch opgelost... het probleem word dan toch in ieder geval tot, in vergelijking, nagenoeg niets gereduceert. Want in plaats van 1000 dieren zal er dan nog hooguit 1 dier het slecht hebben. Daarbij hoeft zo'n dier helemaal niet vetgemest of niets te worden... Achja, dat het een erg positieve ontwikkeling is hoef ik eigenlijk verder niet uit te weiden.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie