Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Soya en de schildklier
Fabian:
nou ik noem maar wat hoor. 2 pakken lijkt me gewoon niet gezond. Maar 2 pakken melk is ook niet gezond, 2 flessen cola ook niet, etc.
2 kleine pakjes lijkt me niet echt bezwaarlijk
Artemis:
--- Citaat van: Fabian op 03 maart 2004, 13:18:08 ---hmmm ja maar er zijn ook mensen die het drinken omdat ze het lekker vinden ;)
--- Einde van citaat ---
???
Hier wordt het vooral gebruikt voor de pap en de pannekoeken. (kan wel met water, maar dat is zo waterig. ;) ) S wil nog wel eens een glas drinken en het gaat mee naar school. Maar vaker drinkt ze diksap.
Enolaice:
Ik vraag me idd af of schildklier iets met vegetarisme te maken heeft. Ik heb namelijk een ontsteking aan mijn schildklier gehad, waarvan deze nog steeds niet hersteld is.
In mijn geval ligt het echter niet aan soja, wat dat eet ik helemaal niet.
demiseXofXaXlove:
Ik weet alleen dat een tekort aan jodium problemen met je schildklier kan opleveren. En jodium komt niet al te vaak voor in plantaardige voeding. Sowieso komt het niet vaak voor, vandaar dat er aan broodzout jodium word toegevoegd. Dit is alleen nu niet langer verplicht door de wet, dus kan het zijn dat er geen jodiumhoudend zout in je brood zit. Maar er zit genoeg jodium in de huis- tuin- en keukenzout van Jozo. In zeezout komt wel jodium voor, maar in geringe hoeveelheden. Men neemt aan niet genoeg voor je dagelijkse behoefte.
Summerlinda:
--- Citaat van: Lovelocker op 22 februari 2004, 22:53:21 ---In een groot aantal onderzoeken is gevonden dat in sojabonen stoffen zitten (isoflavonen) die de productie van schildklierhormoon belemmeren.
--- Einde van citaat ---
Ik las laatst ergens op een site [weet de url helaas niet meer] dat die isoflavonen een gunstige werking hebben op vrouwen in de overgang. Je zou er minder opvliegers en zweetaanvallen van krijgen [bij inname van minimaal x gram per dag]
Dat was een onderzoek naar aanleiding van het feit dat oosterse vrouwen veel minder last hebben van die overgangsverschijnselen door het veelvuldig eten van soja[produkten]
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie