Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
BoBo's in the Bush
Christiaan:
--- Citaat van: Dragonfly op 15 maart 2004, 14:18:04 ---
--- Citaat van: Christiaan op 15 maart 2004, 14:11:24 ---Wat is dan nu het verschil?
--- Einde van citaat ---
Omdat het programma gericht is op amusement en dus dieren (indirect) misbruikt worden voor geld en kijkcijfers.
--- Einde van citaat ---
O. Ik zat te denken dat je er misschien mee aan zou komen dat het dier op een onbehoorlijke manier is gedood, want dat is mijns inziens het enige verschil, of dat nou voor of achter de camera had plaatsgevonden.
Draek:
--- Citaat van: Poek op 15 maart 2004, 14:20:32 ---Het dier werd geslacht om op te eten, niet om het slachten op zich.
--- Einde van citaat ---
Heeft het dan toegevoegde waarde om het te laten zien/horen?
Nee, dan, dus tonen of laten ze het horen om meer kijkers te krijgen.
--- Citaat van: Christiaan op 15 maart 2004, 14:23:13 ---O. Ik zat te denken dat je er misschien mee aan zou komen dat het dier op een onbehoorlijke manier is gedood, want dat is mijns inziens het enige verschil, of dat nou voor of achter de camera had plaatsgevonden.
--- Einde van citaat ---
Maar de manier waarop het geslacht werd is ook natuurlijk een onbehoorlijke manier, maar dat is niet echt een verschil, want gewoon is dat ook geen goede manier. Alleen de mate waarin is dan misschien verschillend.
Yessica:
Ik heb laatst in de baaldraad gezet dat ik het haatte als ik het geluid niet snel genoeg af kon zetten als die promo op tv kwam. Het is echt een vreselijk geluid, dat gillen van een dier in doodsnood. Vanmorgen hoorde ik ook Mental Theo, die lul woont meen ik in Den Bosch, ik raad hem aan niet in mijn buurt te komen, en hij vond zichzelf nogal geweldig en verkondigde nogal lacherig dat de "stervensweg" wat lang duurde ja. Hahaha, hihihi, och gotte wat grappig toch >:(
Maar ja, het was voor het goede doel. Ik vroeg me af welk goed doel dat dan was, en ja hoor, het Ronald MacDonaldhuis.
Nou, heel zielig voor die kinderen daar en hun ouders, maar als ze over de rug van een dier aan hun geld willen komen dan spoel ik mijn laatste centen nog liever door de plee. Of liever nog, zoals ik ze ook gemaild heb vanmorgen, geef ik al mijn geld aan Varkens in Nood.
Het heeft met survival niets te maken, het dier lag er al met vastgebonden poten (wie heeft dat dan voor ze gedaan?) en in die promo is al wekenlang het ijselijke gegil te horen. Pure sensatie dus.
Christiaan:
--- Citaat van: Dragonfly op 15 maart 2004, 14:31:13 ---Maar de manier waarop het geslacht werd is ook natuurlijk een onbehoorlijke manier, maar dat is niet echt een verschil, want gewoon is dat ook geen goede manier.
--- Einde van citaat ---
Maar zolang je het maar niet ziet...
Ofzo?
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 15 maart 2004, 14:39:26 ---Maar zolang je het maar niet ziet...
Ofzo?
--- Einde van citaat ---
Het gaat er voor mij met name om dat men dieren misbruikt voor entertainment doeleinden. Men doet het niet omdat ze honger hebben of omdat ze 'survivalen'. Het dier word extra afgeslacht voor hun en voor de tv en voor het grote geld.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie