Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoe biologisch is biologisch?

(1/3) > >>

Toeps:
Misschien ben ik van nature wantrouwig, maar soms geloof ik de AH gewoon niet. Nu ik weet dat ze bij kip-in-de-wei kippen ook gewoon de snavels afhakken, vertrouw ik ook niet zomaar de biologische crème fraiche van de AH. Om maar eens iets te noemen.
Ik ben soms bang dat de biologische melkkoeien alleen maar een deurtje hebben om naar buiten te lopen, maar alsnog na een paar jaar worden afgemaakt. En dat hun kalfjes nog steeds worden gedood of tot kistkalf degraderen.

Weet iemand misschien een beetje hoe dit zit?

Hizikigrrrl:
Ook biologische koeien worden geslacht en de onbruikbare kalfjes worden ook vetgemest en geslacht. Kistkalveren mogen niet.

Ze hebben het tijdens hun leven wel wat beter dan hun collegae in de bio-industrie. Biologisch-dynamisch is nog diervriendelijker.

nicky_too:
Voor zover ik weet heb je eigenlijk gewoon gelijk. De regels waar men zich aan moet houden om het woord "biologisch" te mogen gebruiken zijn (wat mij betreft) te beperkt. Biologisch-dynamisch voedsel is volgens veel strengere regels gekweekt e.d.

Misschien heb je hier wat aan: de site van Skal en de site van Demeter.

groeten,
Nicky

Toeps:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 21 maart 2004, 20:30:44 ---Ook biologische koeien worden geslacht en de onbruikbare kalfjes worden ook vetgemest en geslacht. Kistkalveren mogen niet.

Ze hebben het tijdens hun leven wel wat beter dan hun collegae in de bio-industrie. Biologisch-dynamisch is nog diervriendelijker.

--- Einde van citaat ---

Ik weet dat kistkalveren niet mogen, maar stel nou dat een bio-melkkoe een kalf krijgt, wordt die dan verkocht? Als dat zo is kan het alsnog een kistkalf worden.

Indira:
ik ben een tijdje geleden op een biologische varkensboerderij op excursie geweest, en vond het vreselijk. het blijft gewoon om de produktie draaien, zieke varkentjes zijn gewoon niet rendabel... wel ging alles 'natuurlijker' dan in een gangbare varkensboerderij, dat is echt een ware hel voor dieren...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie