Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Hoe biologisch is biologisch?
Eefje1976:
Niet bedoeld als promotiemateriaal.....
Voor mijn carnivore familieleden koop ik hier rundvlees, volgens mij is dit het minst slechte alternatief... Ko-kalf.
"Sinds januari zijn onze fokstieren weer bij de koeien en de kalveren gezet. En wat zijn ze druk in de weer om voor nageslacht te zorgen! Als alles goed verloopt, dan krijgt een koe 9 maanden en 3 weken na dekking een kalfje. Het is nu dan ook een prachtig gezicht om te zien hoeveel moederdieren er met een eigen kalfje rondlopen.
En wat is het mooi om te zien hoe zo'n moeder met haar kalfje omgaat. En wat is het fijn om te zien hoe het kalfje geniet van de eigen moedermelk. Zodra het kalfje drinkt, gaat het staartje heen en weer. Af en toe krijgt de uier een klap met de kop van het kalfje. Dit zorgt ervoor dat de moeder de melk laat schieten. Moeder merkt hier niets van en blijft rustig staan."
Ik heb echt het idee dat het er hier diervriendelijk aan toe gaat, behalve de slacht natuurlijk.... Ik wil nog wel eens vragen hoe dat in zijn werk gaat. Of ze gewoon met de andere dieren uit de industrie meegaan of bij een klein bedrijfje.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie