Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"

<< < (4/17) > >>

bart:

--- Citaat van: Pietje op 20 februari 2005, 07:06:53 ---Alleen korte dictatuur kan de dieren redden.

--- Einde van citaat ---

En dus stem je maar SP?

Draek:

--- Citaat van: Pietje op 20 februari 2005, 07:06:53 ---Nou, ik vindt hem maar een SUKKEL. En ook vindt ik dat als je bij de partij voor de dieren zit, je vegetarier/veganist tenminste zou moeten zijn. Ik ga gewoon weer lekker op de SP stemmen net als hiervoor; toen je voor de 1e keer op de pvdd kon stemmen!
--- Einde van citaat ---

Goed, dat deze dat zegt is natuurlijk niet goed. Tuurlijk zou ik liever zien dat iedereen daar vegetarier op zijn minst was, maar het is nou eenmaal geen vegetarierspartij. Het is een partij van mensen die vinden dat dieren een stem moeten hebben. En dat is toch alleen maar goed.

--- Citaat ---Alleen korte dictatuur kan de dieren redden.
--- Einde van citaat ---
Hoe zie je dat dan? Iemand die de macht grijpt en voor de dieren opkomt?
En waarom stem je dan SP? Die zijn nou echt niet veel anders dan andere partijen. Die vinden sportvissen niet erg, consumptie van dieren niet erg, huisdieren niet erg, etc. Die zullen heus niet die dictatuur vormen hoor :)

En eh... bij de SP zijn ze niet allemaal vegetarier hoor... :)

Pietje:
Nou ja, het enige dat ik bedoel, de Pvdd heeft geen toegevoegde waarde aan de SP. Ik vind het maar een stel labbekakken bij de Pvdd. In mijn ogen voegen ze niet veel toe aan het huidige politieke bestel.

De SP heeft geschiedenis-technisch in het verleden eenzelfde lijn als alle dingen waar de Pvdd ook oren naar heeft.

en.... trouwens de politiek bestaat niet alleen uit dierenonderwerpen. Soms hebben ze het ook over mensen... of de NS.

En een dierenpartij zou beslist bestaan uit mensen met hun hart op de juiste plaats. En niet uit ´SUKKELS´. En als je vlees eet ben je gewoon een sukkel.

Simpel.

Dus ja... zo is het.

Pietje:
En, o ja. Die dictatuur, das simpel. Gewoon net als dat je niet meer mag roken in de trein.

Wordt ook opgelegd. En geaccepteerd. Makkelijk volk, dus.

Nu gewoon nog accepteren dat de mens van oorsprong vegetarisch is, en dat vleeseters de wereld verzieken zonder dat ze het zelf doorhebben.

Net als een longkanker, rokende roker... die het eigenlijk wel weet maar toch ook weer niet... Vind ik best dat er om te beginnen belasting moet worden geheven op VLEES.  

Dat zou ik nou voorstellen als ik verkiesbaar was voor de Pvdd.

En ook dat vleeseters op de ´stoel´moeten. Want ´vlees is moord´zegt men toch?

En als Bush het mag...

Kiwi:

--- Citaat van: Pietje op 21 februari 2005, 04:14:14 ---Nu gewoon nog accepteren dat de mens van oorsprong vegetarisch is
--- Einde van citaat ---

Dat is dus niet zo, mensen aten van oorsprong insecten en dergelijke. En ik ga niet weer die hele discussie aan, als je zoekt op dit forum kom je vast wel argumenten tegen die deze bewering staven.

--- Citaat van: Pietje op 21 februari 2005, 04:14:14 ---En ook dat vleeseters op de ´stoel´moeten. Want ´vlees is moord´zegt men toch?
--- Einde van citaat ---

Je wilt geen vlees eten omdat je dat dieren niet aan wilt doen, maar je pleit nu wel voor de doodstraf voor mensen. :o Dit meen je toch niet serieus hoop ik?!
Soms snap ik het wel dat mensen vreemde ideeën hebben over vegetariërs, ik zou ze zelf ook krijgen als ik dit las en niet beter wist. :-X :-\

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie