Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"

<< < (5/17) > >>

Draek:

--- Citaat van: Pietje op 21 februari 2005, 03:58:34 ---Nou ja, het enige dat ik bedoel, de Pvdd heeft geen toegevoegde waarde aan de SP. Ik vind het maar een stel labbekakken bij de Pvdd. In mijn ogen voegen ze niet veel toe aan het huidige politieke bestel.

De SP heeft geschiedenis-technisch in het verleden eenzelfde lijn als alle dingen waar de Pvdd ook oren naar heeft.

en.... trouwens de politiek bestaat niet alleen uit dierenonderwerpen. Soms hebben ze het ook over mensen... of de NS.
--- Einde van citaat ---

De PvdD is de partij als je dierenonderwerpen op de agenda wil brengen. De SP doet niks voor dieren. Alleen Krista doet af en toe wat inbrengen. Maar ook alleen bij populaire onderwerpen heb ik het idee. Net als Groenlinks, waar het gewoon om de stemmers gaat. Maar het gaat neit alleen om de SP en GL. Ook de andere partijen moeten leren om dierenwelzijn aan te kaarten en op te nemen. Kijk een zetel van de PvdD zou al genoeg zijn om intern bij de partijen een discussie op gang te brengen.

--- Citaat ---En een dierenpartij zou beslist bestaan uit mensen met hun hart op de juiste plaats. En niet uit ´SUKKELS´. En als je vlees eet ben je gewoon een sukkel.

Simpel.

Dus ja... zo is het.

--- Einde van citaat ---

Ja en ei-eters zijn sukkels. En melkdrinkers zijn sukkels. En leer dragers zijn sukkels. Woldragers zijn sukkels. En zelfs als je niet eens biologisch en fair trade gebruikt ben je ook een sukkel.

Draek:

--- Citaat van: Kiwi op 21 februari 2005, 07:41:21 ---
--- Citaat van: Pietje op 21 februari 2005, 04:14:14 ---Nu gewoon nog accepteren dat de mens van oorsprong vegetarisch is
--- Einde van citaat ---

Dat is dus niet zo, mensen aten van oorsprong insecten en dergelijke. En ik ga niet weer die hele discussie aan, als je zoekt op dit forum kom je vast wel argumenten tegen die deze bewering staven.

--- Einde van citaat ---
De oorsprong van de mens is onbekend. Of het vegetarisch is of vleeseter is onbekend. We zijn gewoon vroeger gevarieerd geweest :)

Een kennis vertelde gisteren over een mensensoort van vroeger die zaden en noten at en rondliep met een enorme kaak om de noten te kraken,

Christiaan:

--- Citaat van: Pietje op 20 februari 2005, 07:06:53 ---Neppotisme!!

--- Einde van citaat ---
:laugh: & :laugh:

Poek:

--- Citaat van: Pietje op 21 februari 2005, 03:58:34 ---En een dierenpartij zou beslist bestaan uit mensen met hun hart op de juiste plaats. En niet uit ´SUKKELS´. En als je vlees eet ben je gewoon een sukkel.

Simpel.

Dus ja... zo is het.

--- Einde van citaat ---

En jij geeft je stem dus aan een partij die grotendeels uit sukkels bestaat?

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 08:21:08 ---Net als Groenlinks, waar het gewoon om de stemmers gaat.
--- Einde van citaat ---

Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft. Een vraagje: is het debat over het opnemen in de grondwet ook bedoeld voor de stemmers of voor de dieren. Hieronder de tekst uit een persbericht van GroenLinks.
De rechten van dieren moeten worden verankerd in de Grondwet. GroenLinks wil dat de overheid de plicht krijgt om zich in te spannen voor bescherming en verbetering van het welzijn van dieren. Femke Halsema zal dit voorstellen in het debat over grondrechten, dat aanstaande dinsdag plaatsvindt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie