Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
"Maar ik ben geen vegetariƫr, hoor!"
willem:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 10:18:52 ---
--- Citaat van: willemk49 op 21 februari 2005, 10:09:17 ---Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft. Een vraagje: is het debat over het opnemen in de grondwet ook bedoeld voor de stemmers of voor de dieren. Hieronder de tekst uit een persbericht van GroenLinks.
De rechten van dieren moeten worden verankerd in de Grondwet. GroenLinks wil dat de overheid de plicht krijgt om zich in te spannen voor bescherming en verbetering van het welzijn van dieren. Femke Halsema zal dit voorstellen in het debat over grondrechten, dat aanstaande dinsdag plaatsvindt.
--- Einde van citaat ---
Nou natuurlijk kan er ook wel kritiek geuit worden op de PvdD. En kan daar ook wel over spreken.
Maar het gaat nu over GroenLinks, die nu opeens komt met dierenrechten in de grondwet, maar al tijden niet meer echt daarover sprak. Waarom nu? Vraag ik me af.
Niet dat het verkeerd is ofzo dat ze er mee komen, maar ik vind dat partijen niet alleen bij vlagen en populaire onderwerpen moet gaan gooien met termen over dierenwelzijn of rechten. Ik mis een beetje een constante stroom om zulke onderwerpen te bespreken.
--- Einde van citaat ---
Is het je niet opgevallen dat de aandacht van de media vooral uitgaan naar wie aan de macht zijn? Doordat ik er gemakkelijk toegang tot heb weet ik dat in de laatste maanden diverse (echt heel vaak) keren geprobeerd is om meer aandacht te krijgen voor dierenrechten vanuit GroenLinks. Pas het laatste bericht over de grondwet kreeg respons. En dan ook nog alleen voor Radio 1.
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 21 februari 2005, 10:15:03 ---
--- Citaat van: willemk49 op 21 februari 2005, 10:09:17 ---Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft.
--- Einde van citaat ---
Goh. Was ons Draakje dan ook niet webmaster van Nutopia en deelde Nutopia dan ook niet een aantal hoge piefen met de PvdD?
--- Einde van citaat ---
Ik ben ook lid van de PvdD en zit in werkgroep Utrecht van de PvdD. Oh en ik heb ook nog wat geholpen met de website van de PvdD. En nutopia en DNO. en en... o dat was het eigenlijk.
Kiwi:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 10:21:29 ---Daarnaast heb je het hier over het programma.
--- Einde van citaat ---
Ja, duh? ??? Het pogramma is toch wel datgene waar je een partij op mag beoordelen hoop ik! Het is in ieder geval iets waar ze structureel achter staan, en niet iets dat wordt geroepen in de waan van de dag.
--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 10:21:29 ---of hebben ze zelf niet prioriteit om dat in de publiciteit te brengen of meer aandacht aan te geven?
--- Einde van citaat ---
Nee, de SP denkt gelukkig niet alleen aan het welzijn van dieren, maar ook aan dat van mensen.
Christiaan:
--- Citaat van: willemk49 op 21 februari 2005, 10:23:04 ---Pas het laatste bericht over de grondwet kreeg respons. En dan ook nog alleen voor Radio 1.
--- Einde van citaat ---
Wel vreemd dat het bericht gisteren (op zondag!) vrijkwam voor het debat morgen. Er zal wel heftig over gediscussieerd zijn binnen GroenLinks.
Christiaan:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 10:23:06 ---en en... o dat was het eigenlijk.
--- Einde van citaat ---
Je wou nog iets zeggen over de website van ALF-SG maar je bedacht je net op tijd? ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie