Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"

<< < (9/17) > >>

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 21 februari 2005, 10:36:28 ---
--- Citaat van: willemk49 op 21 februari 2005, 10:34:18 ---Geen principiële bezwaren tegen werk op zondag.

--- Einde van citaat ---
Ik ook niet. Maar het lijkt me wel uitzonderlijk dat er op zondag een persbericht vrijkomt. Dat duidt op haastwerk. En dan ga ik me afvragen waarom, en het meest voor de hand liggende antwoord is dat het een controversiele kwestie waar pas op het laatst over is beslist.
--- Einde van citaat ---

En nu toch wel hopen dat er in het debat een hoop over gesproken gaat worden.

Draek:

--- Citaat van: Poek op 21 februari 2005, 12:08:20 ---Maar waar haal je dan vandaan waar een partij aandacht aan besteed? Uit de pers?
En uit de pers haal je natuurlijk wat populair is?

--- Einde van citaat ---
Pers haalt de populaire er alleen maar uit.

Je kan beter de agenda en de nieuwsberichten op de websites bekijken van de partijen. Zie sp.nl of europa.sp.nl
Die bekijk ik o.a. wel regelmatig.  

willem:

--- Citaat van: Christiaan op 21 februari 2005, 10:36:28 ---
--- Citaat van: willemk49 op 21 februari 2005, 10:34:18 ---Geen principiële bezwaren tegen werk op zondag.

--- Einde van citaat ---
Ik ook niet. Maar het lijkt me wel uitzonderlijk dat er op zondag een persbericht vrijkomt. Dat duidt op haastwerk. En dan ga ik me afvragen waarom, en het meest voor de hand liggende antwoord is dat het een controversiele kwestie waar pas op het laatst over is beslist.

--- Einde van citaat ---
In de afgelopen 6 jaar (over die periode kan ik het beoordelen) zijn er al veel meer persbercihten op zondag de wereld ingestuurd. Het heeft er vaak mee te maken dat de agenda van de kamer veroorzaakt dat in het weekend iets wordt klaargemaakt. Dit ondererp is wel degelijk al veel langer in discussie en niet omdat het controversieel is, maar omdat het moment van inbrengen nogal precies komt. Het is een verandering van grondwet immers.

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 12:12:23 ---
--- Citaat van: Poek op 21 februari 2005, 12:08:20 ---Maar waar haal je dan vandaan waar een partij aandacht aan besteed? Uit de pers?
En uit de pers haal je natuurlijk wat populair is?

--- Einde van citaat ---
Pers haalt de populaire er alleen maar uit.

Je kan beter de agenda en de nieuwsberichten op de websites bekijken van de partijen. Zie sp.nl of europa.sp.nl
Die bekijk ik o.a. wel regelmatig.  

--- Einde van citaat ---
Je was me net voor: voor de hand-liggende oplossing. De Tweede Kamer website heeft ook links naar de politieke partijen.

Kiwi:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 12:06:54 ---Nou ik hoop dat je ook verder kijkt dan het partijprogramma. Een partijprogramma zegt alleen maar iets over wat ze bedacht hebben om achter te staan (natuurlijk wel waar ze ook echt achter staan). Maar het gaat meer over hoe een partij zich gedraagd lijkt mij binnen de politiek.
--- Einde van citaat ---

Ik stem liever op een partij die staat voor wat van te voren bedacht is en waar ook terdege over is nagedacht, dan op een partij die een vaag programma heeft en verder met alle winden meewaait.

--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 10:21:29 ---
--- Citaat ---Nee, de SP denkt gelukkig niet alleen aan het welzijn van dieren, maar ook aan dat van mensen.
--- Einde van citaat ---
Ook belangrijk, maar van vele 'themas' zijn er belangrijke dingen.
--- Einde van citaat ---

Het manco van de PvdD vind ik dat ze zich juist maar op 1 thema richten. Hun programma bevat (bijna) alleen de dierenrechten en het dierenwelzijn. Terwijl er, je zegt het zelf, zoveel belangrijke thema's zijn. Als je toch invloed wilt hebben op het bestuur van een land zul je eerst over meer zaken nagedacht moeten hebben dan alleen over dieren. Dat is een groot nadeel van zo'n one-issuepartij als de PvdD, ze hebben verder nergens verstand van.

--- Citaat van: Dr@gonfly op 21 februari 2005, 10:21:29 ---Als er alleen maar de populaire dingen worden behandeld vind ik dat niet goed van een partij. Ik zou het beter vinden als ze met onderwerpen komen die ondergeschoven worden doordat er belangstelling is voor een ander populair onderwerp.
--- Einde van citaat ---

Maar dat doet de PvdD dus ook niet, die richten zich maar op 1 onderwerp, en denken verder niet over andere belangrijke zaken na. Of misschien denken ze er wel over na, maar ze dragen er geen mening over uit. En dat kan volgens mij ook niet, omdat die partij maar één bindende factor heeft (namelijk: dieren), terwijl over andere onderwerpen geen overeenstemming is omdat er zoveel verschillende meningen vertegenwoordigd zijn binnen de partij.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie