Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
J@n:
--- Citaat van: Mr. Fabian op 05 april 2004, 15:05:09 ---Het is geen oorzaak-gevolg zin; Hij zegt hier niet: Ik ben vegetarier, en dus ik stel dieren niet boven mensen.
--- Einde van citaat ---
Hij zegt niet letterlijk dat vegetariërs dieren boven mensen stellen en dat ze pleiten voor kakkerlak-rechten, maar hij suggereert het wel degelijk door zo'n opsomming.
--- Citaat ---En aangezien sommige mensen geneigd zijn om te denken dat, als je een partij voor dieren wilt oprichten, of dieren rechten wilt toekennen, je dan ook maar vegetarier zou moeten worden kan ik die opmerking best begrijpen. Hij wil volgens mij juist dergelijke vooroordelen uit de weg ruimen.
--- Einde van citaat ---
Als je je argumenten kracht bij moet zetten door je af te zetten tegen de mensen die 't nog het meest met je eens zijn, geeft dat erg te denken, vind ik. Hij ruimt hiermee geen vooroordelen uit de weg, hij probeert iets onder het tapijt te moffelen. Namelijk dat je voluit voor dierenrechten kunt kiezen zonder dat uiteindelijk de vraag over je eigen vleesconsumptie aan de orde komt. Dat vind ik kwalijk. Ik kan me voorstellen dat de boodschap 'Als je PvdD wilt stemmen, moet je vegetariër worden' hem niet zo goed uitkomt. Dan zou ik zeggen: snij het onderwerp niet aan, zwijg erover of zeg iets heel genuaceerds, maar ga niet op deze manier het nest van je buurman onderkotsen.
Lovelocker:
--- Citaat van: Amber op 04 april 2004, 16:45:43 ---Wij zetten ze gelijk. mens=dier...
--- Einde van citaat ---
Wij? Ik stel een mens boven het dier als het moet en ik ben vast niet de enige vegetariër die dat doet.
Christiaan:
De beste man zal het allemaal wel goed bedoelen maar hij houdt er wel een stereotype mee in stand door zich duidelijk van vegetariers te onderscheiden zonder dat dat hoeft. Het is een volstrekt irrelevante opmerking maar door 'm te maken wekt hij wel een bepaalde suggestie.
Of hij doet het om zich vantevoren al in te dekken tegen de vraag of hij met zijn mooie verhalen dan wel de consequenties volgt en zelf vegetarier is.
In beide gevallen doet hij het vegetariër-zijn geen dienst door het te ontkennen: "Ik ben niet zo'n rare".
CJ:
Zijn politiek standpunt om zoveel mogelijk stemmen te ronselen en deze niet alleen te halen uit het enge wereldje van vegetariërs kan ik begrijpen.
Maar het ergert mij ook dat iemand die opkomt voor die Partij van de Dieren het nodig vindt om vegetariërs de grond in te boren.
Om die reden 'raar' gevonden worden, stoort mij absoluut niet. Voor mij voelt dit eerder aan als een compliment.
Laten we het dus positief bekijken en het feit alleen al dat met dieren rekening wordt gehouden op het politieke vlak is toch al een begin...
Tussen haakjes voor mij staan mensen toch ook boven dieren.
Alleen mag dat geen reden zijn om dieren slecht te behandelen.
Paula:
Belachelijk!! Wat lult zo'n kerel nou weer. Wat doet die man bij zo'n partij? Moeilijk, moeilijk. Inderdaad wij stellen dieren niet boven mensen en mensen niet boven dieren. Ze zijn gelijk! >:(
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie