Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
"Maar ik ben geen vegetariër, hoor!"
Sander:
--- Citaat van: Kiwi op 21 februari 2005, 14:54:15 ---
--- Citaat van: Sånde® op 21 februari 2005, 14:09:26 ---Sorry Kiwi, maar wat je hier allemaal schrijft is echt onzin hoor. ::)
--- Einde van citaat ---
Heb jij ooit wel eens een standpunt gehoord van de PdD over iets dat niet met dieren te maken had dan?
--- Einde van citaat ---
Ja.
Tevens heb ik ze al vele malen zien en horen uitleggen dat ze geen one-issue partij zijn en ook waarom niet.
Zelfs op dit forum, kan je nagaan.
Poek:
--- Citaat van: nicky_too op 21 februari 2005, 15:29:57 ---En sinds wanneer gaan partijen maar over 1 onderwerp?
--- Einde van citaat ---
Vast al langer dan vandaag, al ken ik niet alle honderden partijen die er geweest zijn.
--- Citaat ---Hebben we een partij voor binnenlandse zaken en één voor onderwijs of zo?
--- Einde van citaat ---
Nee, maar niemand belet je b.v. een onderwijspartij op te richten als je dat wil.
--- Citaat ---Iedere jandoedel met een zetel mag meebeslissen. En hier zijn nogal wat mensen die de PvdD graag meerdere zetels zien hebben. Nou, dat belooft dan wat.
Of mogen ze bij alles wat niet over dierenwelzijn gaat niet meestemmen volgens jou?
--- Einde van citaat ---
Van mij mogen ze dat best. Maar ze hoeven het niet.
Het voornaamste probleem wat zou kunnen onstaan is dat de PvdD een boel zetels haalt (wat niet waarschijnlijk is) en daardoor er geen regering gevormd kan worden. Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Een ander probleem is dat er geen meerderheid voor een belangrijke motie gevormd kan worden als de PvdD zich onthoudt van stemming. Dan gaat het wel om moties waar ongeveer de helft van de kamer tegen is, dus echt een groot democratisch gemis is dat niet.
Het lijkt me ook dat een stem voor de PvdD meer oplevert voor dierenwelzijn dan een stem op een andere partij. Er zijn ook andere zaken: die kun je belangrijker vinden. Maar er zijn ook mensen die dierenwelzijn wel het belangrijkst vinden, en daar is de PvdD voor.
Kiwi:
--- Citaat van: Sånde® op 21 februari 2005, 15:52:22 ---
--- Citaat van: Kiwi op 21 februari 2005, 14:54:15 ---
--- Citaat van: Sånde® op 21 februari 2005, 14:09:26 ---Sorry Kiwi, maar wat je hier allemaal schrijft is echt onzin hoor. ::)
--- Einde van citaat ---
Heb jij ooit wel eens een standpunt gehoord van de PdD over iets dat niet met dieren te maken had dan?
--- Einde van citaat ---
Ja.
Tevens heb ik ze al vele malen zien en horen uitleggen dat ze geen one-issue partij zijn en ook waarom niet.
Zelfs op dit forum, kan je nagaan.
--- Einde van citaat ---
Nou, ik niet. Waar ik ze ook zie of lees, het gaat altijd weer over dezelfde onderwerpen. En ze kunnen zelf wel ontkennen dat ze een one-issuepartij zijn, zolang ik geen gefundeerde mening over andere zaken hoor heb ik dat idee dus niet.
Om zelf ook te kunnen zeggen dat ik een gefundeerde mening verkondig heb ik zojuist even op de website van de PvdD gekeken. In hun meest recente programma, dat van de Europese verkiezingen van 2004, zijn 9 hoofdstukken ingeruimd voor dierenwelzijn. Het laatste hoofdstuk bevat de onderwerpen Milieu, volksgezondheid, vervoer, ruimtelijke ordening, justitie, economie en buitenland. Oké, ze hebben er over nagedacht, maar om nu te zeggen dat deze onderwerpen ook een belangrijk aandeel in hun programma hebben.... nee. Terwijl het toch wel belangrijke onderwerpen zijn!
nicky_too:
--- Citaat van: Poek op 21 februari 2005, 16:00:03 ---Van mij mogen ze dat best. Maar ze hoeven het niet.
Het voornaamste probleem wat zou kunnen onstaan is dat de PvdD een boel zetels haalt (wat niet waarschijnlijk is) en daardoor er geen regering gevormd kan worden. Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Een ander probleem is dat er geen meerderheid voor een belangrijke motie gevormd kan worden als de PvdD zich onthoudt van stemming. Dan gaat het wel om moties waar ongeveer de helft van de kamer tegen is, dus echt een groot democratisch gemis is dat niet.
Het lijkt me ook dat een stem voor de PvdD meer oplevert voor dierenwelzijn dan een stem op een andere partij. Er zijn ook andere zaken: die kun je belangrijker vinden. Maar er zijn ook mensen die dierenwelzijn wel het belangrijkst vinden, en daar is de PvdD voor.
--- Einde van citaat ---
Laten we er even vanuit gaan dat de PvdD één of twee zetels krijgt. Op de gehele kamer niet de moeite, mee eens?
Als ze alleen meestemmen over dingen die met dieren te maken hebben, betekent dat m.i. twee dingen:
1. in alle andere gevallen zullen we inderdaad niet veel invloed missen;
2. in het geval van dierenwelzijn e.d. hebben ze dus ook zo goed als geen invloed.
Hoe je het ook wendt of keert, een totaal nutteloze partij dus.
Kunnen ze niet beter een niet-politieke organisatie worden en gaan lobbyen of zo?
Christiaan:
--- Citaat van: nicky_too op 21 februari 2005, 16:11:35 ---Als ze alleen meestemmen over dingen die met dieren te maken hebben, betekent dat m.i. twee dingen:
1. in alle andere gevallen zullen we inderdaad niet veel invloed missen;
2. in het geval van dierenwelzijn e.d. hebben ze dus ook zo goed als geen invloed.
--- Einde van citaat ---
Te logisch gedacht. Als ze een zetel krijgen bewijzen ze dat er genoeg mensen zijn die een stem willen weggooien aan een one-issue partij om die ene zaak. Dat betekent dat er veel meer mensen zijn die het belangrijk vinden en dat er daar wel degelijk zetels mee te winnen zijn. En dat kan invloed hebben op andere partijen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie