Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Muggen
Marit:
Als ie op een muur zit vang ik hem wel maar meestal zitten muggen niet op een muur en vliegen ze, dan heb ik zo'n raket en zijn ze in 1 keer dood.
Waarom? omdat ze beruchte en gevaarlijke virussen overbrengen op mijn nijnen en dus een gevaar zijn en omdat ik zelf allergisch ben, iedere mug hier bin huis lijkt vrouw te zijn want ze steken allemaal. Met allergisch bedoel ik ook echt allergisch, alles zwelt heel naar op en 1 steek garandeerd een arm vol bultjes, beginnend bij de steek, waarna er steeds meer komen en er een enorm spoor ontataat. Antimuggenspul is leuk maar werkt meestal niet afdoende en kan je niet op ogen en en mond smeren en ook niet op je huisdieren....
Zelfverdediging en als het maar snel gaat, zeker sinds we weer nijnen hebben neem ik geen enkel risico.
Vliegen hetzelfde als er heel veel van zijn maar die gaan gelukkig niet dood van zo'n schokje. Die kan je daarna buiten zetten en binnen een paar minuten komen ze bij en vliegen weg (meestal laten we ze binnen bijkomen in een bak).
Laurie:
Ik word eigenlijk bijna nooit geprikt als J. in mijn buurt is en als ik geprikt word heb ik er nauwelijks last van. Maar afgelopen week ben ik twee keer gestoken door ik neem aan dezelfde mug; ik heb nu nog twee rode bulten en ze jeuken nog steeds. :(
sinner:
muggen kan ik nog wel mee leven maar wespen vind ik niet leuk!
Monique:
wespen zijn maar een paar weken per jaar (augustus) hinderlijk en de rest van het jaar heb je er geen last van. Muggen daarentegen zitten in je slaapkamer en houden je uit je slaap. Ik word bijna nooit gestoken, maar waarom moeten die beesten nou zo irritant in je oor gaan zitten zoemen?
Ichabod:
Dat zoemen is idd het vervelends, ik kan er namelijk heel slecht tegen als ik uit me slaap gehouden wordt >:( Daarom sla ik muggen ook dood als ze me 's nachts wakker houden (en de spinnen hun werk niet goed doen). Dit is meer ter verdediging van me territorium, net zoals het in het dierenrijk gaat ;D
Als je een beer gaat wakker maken als die in z'n winterslaap zit denk ik ook dat je er niet makkelijk vanaf komt...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie