Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

PETA vergelijkt bio-industrie met holocaust

<< < (3/12) > >>

J@n:

--- Citaat van: Dragonfly op 08 april 2004, 23:53:04 ---Maar lijkt me gewoon verbod op vrijheid van meningsuiting.
--- Einde van citaat ---

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles kunt roepen en laten zien wat je wilt. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo verwonderlijk dat zo'n campagne op niet al te veel begrip kan rekenen in een stad van waaruit in de Tweede Wereldoorlog zoveel mensen zijn weggevoerd naar de concentratiekampen.

Van sommige dingen moet je als actievoerder maar gewoon afblijven, vind ik. Je vertroebelt er de discussie ontzettend mee. Je kunt heus wel laten zien dat dierenleed erg is, zonder de gruwelen uit WO II erbij te slepen.

Maar het hele idee van 'shockerend' is aan het kantelen, zo lijkt het. Zie bijvoorbeeld de beelden van verkoolde lichamen en gegijzelde Japanners in Irak en de uitingen van sommige columnisten in kranten en op websites. Er kan blijkbaar ineens veel meer dan een paar jaar terug.

Draek:

--- Citaat van: J@n op 09 april 2004, 10:59:48 ---Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles kunt roepen en laten zien wat je wilt. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo verwonderlijk dat zo'n campagne op niet al te veel begrip kan rekenen in een stad van waaruit in de Tweede Wereldoorlog zoveel mensen zijn weggevoerd naar de concentratiekampen.
--- Einde van citaat ---
Nou dan is die 'vrijheid van meningsuiting' ook toch geen vrijheid dan. Maar wat ik ook begreep hadden ze in eerste instantie wel toestemming gekregen of had ik dat fout vernomen?
Je kan trouwens blijkbaar nog terug kijken naar de uitzending:
hier dus

Maar lijkt me dat de emotionele mening van mensen toch weinig moet uitmaken of iemand dat gebruikt?

--- Citaat ---Maar het hele idee van 'shockerend' is aan het kantelen, zo lijkt het. Zie bijvoorbeeld de beelden van verkoolde lichamen en gegijzelde Japanners in Irak en de uitingen van sommige columnisten in kranten en op websites. Er kan blijkbaar ineens veel meer dan een paar jaar terug.
--- Einde van citaat ---
Dat is inderdaad zo. Eindelijk wat reality-tv enzo. Misschien dat men dan ook wat meer beelden uit de bioindustrie gaat laten zien.

Overigens heeft peta wel een redelijke aandacht gekregen door die link met wo2. Denk dat ze daar ook wel blij mee zijn.

Christiaan:

--- Citaat van: Dragonfly op 09 april 2004, 11:35:59 ---Maar lijkt me dat de emotionele mening van mensen toch weinig moet uitmaken of iemand dat gebruikt?

--- Einde van citaat ---
PETA heeft, vind ik, ook alleen maar emotionele redenen.

Zo kan je alles tegen elkaar afstrepen.

Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Sowieso is het alleen maar een recht dat je tegenover een staat of overheid kunt doen laten gelden. Andere mensen mogen nog steeds aanstoot nemen aan je mening, mogen 'm nog steeds beledigend vinden en daar ook stappen mee ondernemen.

Draek:
Ja, ok, maar als men in eerste instantie een vergunning geeft en op het laatst in trekt, dat lijkt me toch niet juist?
Op de dingen waarmee ze stonden, stond wel nog wat over holocaust, maar blijkbaar ging het om de beelden van holocaust.

Christiaan:

--- Citaat van: Dragonfly op 09 april 2004, 11:48:54 ---Ja, ok, maar als men in eerste instantie een vergunning geeft en op het laatst in trekt, dat lijkt me toch niet juist?
Op de dingen waarmee ze stonden, stond wel nog wat over holocaust, maar blijkbaar ging het om de beelden van holocaust.

--- Einde van citaat ---
Ik weet niet hoe dat gegaan is, maar het lijkt me niet dat je een vergunning nodig hebt om iets tentoon te stellen.

Maar wel op een plein natuurlijk waar je normaal zonder vergunning ook nooit iets neer mag zetten.

Dat is een ander soort vergunning. Het is zeker geen recht om daar op die manier een tentoonstelling neer te zetten. Dus ik vind het een beetje overdreven om dan direct te roepen dat het recht op vrije meningsuiting wordt aangetast, alhoewel vast de inhoud van de tentoonstelling wel meegeteld zal hebben.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie