Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

PETA vergelijkt bio-industrie met holocaust

<< < (5/12) > >>

Lovelocker:
Als je het niet kúnt begrijpen dan zou je uit de felle reacties iig af kunnen leiden dat het vergelijken not done is.
Het is afgezien van de Holocaust sowieso al niet handig de behandeling van dieren met de behandeling van mensen te vergelijken, omdat een grote meerderheid van mensen zich méér voelt dan dieren. Het is moeilijk te begrijpen misschien vanuit jouw ideeën, maar neem dat maar aan...

Artemis:
Wel grappig dat we tegen een forum'regel' ingaan. ;)

Het valt me op dat, met name in de VS, er steeds gemakkelijker wordt gedaan over woorden; nazi, holocaust, genocide etcetc. Ik ben op engelstalige fora vaak zat breastfeedingnazi enzo tegengekomen. Op een NL forum een forumnazi.  :frusty:

Er wordt wel vaker gesproken over de verwatering van het woord genocide. Ik ben het volkomen eens om wat de Turken in WOI deden genocide te noemen. Dat is geen verwatering. Maar hoe nu wordt omgesprongen met het woord nazi. :shutup:

Ik denk dat mede doordat het in de VS minder gevoelig ligt ze dachten het zomaar naar Europa te kunnen overzetten. Overigens mag je hier in NL wel de bio-industrie met de holocaust vergelijken, zie Robert Long, het is alleen absoluut niet slim.

bart:
Ik vind het een buitengewoon kortzichtige beslissing van Cohen, die antisemitisme zeker in de hand zal helpen.

Een of andere ingeteelde Imam mag homo's erger noemen dan dieven, en westerlingen lager dan varkens.

Een xenofobe relnicht mag moslims achterlijk noemen.

Een rechtse vetklep mag moslims uitschelden voor geitenneukers, en hun profeet voor verkrachtende pedofiel.

Maar oh wee als iemand opmerkt dat de industriele en emotieloze vernietiging van dierenlevens wel wat weg heeft van hoe er tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden werd omgegaan. Joden zijn blijkbaar specialer dan homo's of moslims?

Overigens ben ik het met J@n eens dat dit een buitengewoon onverstandige manier van actievoeren is, die PETA weinig sympathie op zal leveren. Maar een verbod is niet op zijn plaats.

Lovelocker:
Ik zie niet in hoe Cohen antisemitisme in de hand werkt. Hij doet het goed als joodse burgermeester in een stad met veel moslims en als dit dan tegen hem zou worden gebruikt, is dat door mensen die toch al vrij hersenloos zijn.
Ik denk eerder nog dat Peta bij wat mensen de gedachte voedt dat veel dierenvrienden mensenhaters zijn, een soort Volkerts die het zich druk maken over een worm combineren met misdaden tegen mensen.

sanop001:

--- Citaat van: Dragonfly op 08 april 2004, 23:53:04 ---
--- Citaat van: J@n op 08 april 2004, 23:16:24 ---
--- Citaat van: Poek op 08 april 2004, 22:48:56 ---Nu op Nova.

--- Einde van citaat ---

Gemist. Klaarblijkelijk verboden door de gemeente omdat ze dierenleed met de holocaust vergelijken (en dat een gevaar vormt voor de openbare orde, neem ik aan)?

--- Einde van citaat ---

Ja zoiets was de reden. Maar lijkt me gewoon verbod op vrijheid van meningsuiting.

Er was ook een joodse vrouw die in zo een kamp heeft gezeten, en die was het eens met peta. De dierenbescherming vond het niet echt kunnen wat peta deed.

--- Einde van citaat ---
De Dierenbeschering had een paar jaar een postercampagne
met Maria met een dood konijn in haar armen. Daar vielen de Katholieken weer over. IK vond dat net als deze PETA-actie
een goede manier om het dierenleed aan de kaak te stellen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie