Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vergelijkt bio-industrie met holocaust
J@n:
--- Citaat van: Artemis op 10 april 2004, 17:21:07 ---Wel grappig dat we tegen een forum'regel' ingaan. ;)
--- Einde van citaat ---
Niet helemaal. Een discussie over de effectiviteit van het vergelijken van de bio-industrie met de holocaust is iets anders dan zelf in een discussie die vergelijking maken. ;)
J@n:
--- Citaat van: bart op 10 april 2004, 18:07:44 ---Maar een verbod is niet op zijn plaats.
--- Einde van citaat ---
Veel andere opties dan verbieden heeft een burgemeester niet. Als Cohen zegt: "Wel ja joh, doe maar, hoor," staan morgen de Palestijnen op de stoep die de holocaust en de onderdrukking van de Palestijnen met elkaar wil vergelijken, overmorgen kloppen anti-abortus-activisten aan de deur en volgende week wil een fabrikant van thermisch ondergoed z'n waren op die manier aan de man brengen.
Glijdende schaal. De holocaust moet je niet ergens mee willen vergelijken, het veroorzaakt ongewenste inflatie van het begrip.
Draek:
--- Citaat van: Lovelocker op 10 april 2004, 16:25:36 ---Als je het niet kúnt begrijpen dan zou je uit de felle reacties iig af kunnen leiden dat het vergelijken not done is.
Het is afgezien van de Holocaust sowieso al niet handig de behandeling van dieren met de behandeling van mensen te vergelijken, omdat een grote meerderheid van mensen zich méér voelt dan dieren. Het is moeilijk te begrijpen misschien vanuit jouw ideeën, maar neem dat maar aan...
--- Einde van citaat ---
De joden werden vroeger als beesten gezien. Minderwaardige wezens die je maar mocht behandelen als iets minder. Lees eens reacties op de site van peta van deze actie. Niet normaal wat ik lees over hoe ze met joden omgingen.
Ik wil zeker niet zeggen dat de menselijke holocaust vergelijkbaar is met deze 'dierlijke holocaust', maar het zijn beide gevallen van menselijke gedrag waarbij een wezen die men lager inschat met zeer weinig respect word behandeld.
Nu zegt men dat het 'not done' is om dit ter discussie te stellen, maar ik denk dat het vroeger al helemaal 'not done' was om de holocaust aan de kritiek te stellen. Waarom zou je mensen dan niet mogen wijzen op een gedragpatroon van mensen waarbij mensen andere mensen of wezens als grof vuil behandelen voor hun eigen egoisme enzo?
Peta stelt denk helemaal niet eens de vergelijking aan de orde. Alleen maar de raakvlakken van menselijk gedrag.
Draek:
--- Citaat van: Lovelocker op 10 april 2004, 18:54:04 ---Ik zie niet in hoe Cohen antisemitisme in de hand werkt. Hij doet het goed als joodse burgermeester in een stad met veel moslims en als dit dan tegen hem zou worden gebruikt, is dat door mensen die toch al vrij hersenloos zijn.
--- Einde van citaat ---
Nou ik geloof dat Cohen deze actie uiteindelijk met eigen inmenning heeft voorkomen. Dat vind ik niet oprecht. Dat is gewoon vanwege zijn achtergrond. De gemeenteraad wilde het wel door laten gaan, omdat ze het goed gekeurd hadden. Dan zou ik als burgemeester een herevaluatie doen ipv op persoonlijke titel ingrijpen.
--- Citaat ---Ik denk eerder nog dat Peta bij wat mensen de gedachte voedt dat veel dierenvrienden mensenhaters zijn, een soort Volkerts die het zich druk maken over een worm combineren met misdaden tegen mensen.
--- Einde van citaat ---
Nou volgens mij zal er vast wel bij mensen zo gedacht worden. En misschien is het met dat Volkert gebeuren wel niet een goede keus geweest voor nederland, dat is denk waar je eerder op kan beoordelen, dan die paralellen met de holocaust.
Lovelocker:
ik vind Cohen een wijs mens en het is juist helemaal niet iemand die macht misbruikt. Zijn overwegingen zijn de juiste - denk ik daarom alleen al. Tja, soms ben ik dan weer zo'n rare die iemand 100 % vertrouwt.
En? Wat levert deze actie van Peta nu op voor de dieren in de bio-industrie? Ik denk dat Wakker Dier het beter doet, alleen is de doelgroep voor een groot deel ziende blind en horende doof :-\
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie