Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vergelijkt bio-industrie met holocaust
J@n:
--- Citaat van: Dragonfly op 11 april 2004, 03:03:54 ---Nou ik geloof dat Cohen deze actie uiteindelijk met eigen inmenning heeft voorkomen. Dat vind ik niet oprecht. Dat is gewoon vanwege zijn achtergrond.
--- Einde van citaat ---
Dat is me nogal een aantijging. Als je daar niet meer aanwijzingen voor hebt dan zijn achternaam en/of de vorm van zijn neus, dan vind ik dat zelfs een wel heel erg onplezierige suggestie.
Draek:
--- Citaat van: J@n op 11 april 2004, 10:05:33 ---Dat is me nogal een aantijging. Als je daar niet meer aanwijzingen voor hebt dan zijn achternaam en/of de vorm van zijn neus, dan vind ik dat zelfs een wel heel erg onplezierige suggestie.
--- Einde van citaat ---
--- Citaat ---Volgens de woordvoerster van Job Cohen vond de burgemeester het nodig in te grijpen.
--- Einde van citaat ---
Dat lijkt me dus op persoonlijke titel. En lovelocker meld dat hij van joodse afkomst is. Ok, ik weet niet zeker waarom de burgemeester dan op persoonlijke titel ingrijpt, maar ik sluit niet uit dat deze het vanwege zijn achtergrond heeft gedaan. Ik had het denk niet goed verwoord vanacht. Ik weet het dus niet, maar het kan wel.
Draek:
--- Citaat van: Lovelocker op 11 april 2004, 08:22:41 ---ik vind Cohen een wijs mens en het is juist helemaal niet iemand die macht misbruikt. Zijn overwegingen zijn de juiste - denk ik daarom alleen al. Tja, soms ben ik dan weer zo'n rare die iemand 100 % vertrouwt.
--- Einde van citaat ---
Cohen vind ik op het eerste gezicht ook wel niet iemand die zomaar zijn macht misbruikt, maar dat wil idd niet zeggen.
--- Citaat ---En? Wat levert deze actie van Peta nu op voor de dieren in de bio-industrie? Ik denk dat Wakker Dier het beter doet, alleen is de doelgroep voor een groot deel ziende blind en horende doof :-\
--- Einde van citaat ---
Wat het oplevert? Nou hoop dat het toch wel wat mensen aan het denken zet. Misschien dat de wakker dier campagne effectiever is. Het zou kunnen.
J@n:
--- Citaat van: Dragonfly op 11 april 2004, 11:32:25 ---
--- Citaat ---Volgens de woordvoerster van Job Cohen vond de burgemeester het nodig in te grijpen.
--- Einde van citaat ---
Dat lijkt me dus op persoonlijke titel. En lovelocker meld dat hij van joodse afkomst is.
--- Einde van citaat ---
Cohen is als burgemeester ook 'baas' van de politie en in die hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor de openbare orde. Vanzelfsprekend grijpt hij uit die hoedanigheid in en niet op persoonlijke titel. De burgemeester is niet een soort dictatortje dat naar believen kan zeggen: 'Mag niet!' als iets hem niet aanstaat. Er moeten gegronde redenen voor zijn en het lijkt me zonnetjeklaar dat hij die kan aanvoeren.
Draek:
Ja, ok, maar de enige gegronde reden (naar mijn mening) zou kunnen zijn dat men ongeregeldheden zou voorzien bij het laten zien van deze beelden en dat men het afkeurt omdat men niet handelde met de juiste informatie. Ok, dan kan ik het begrijpen.
''We kwamen erachter dat Peta geen juiste informatie over de inhoud van de tentoonstelling had gegeven. We hebben daarop besloten dat de tentoonstelling op deze wijze niet door mocht gaan.''
De reden gaat dan vooral over de onjuiste informatie. Zou men dan volgende keer er wel mogen staan als men de juiste informatie geeft?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie