Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vergelijkt bio-industrie met holocaust
Altruism:
--- Citaat van: Christiaan op 13 april 2004, 17:50:11 ---
--- Citaat van: Dragonfly op 13 april 2004, 16:23:43 ---Niet eens, je kan door een ander 'leed' aan te kaarten en overeenkomsten te tonen toch wel aantonen dat de maatschappij maar niet op schiet met het leren van het verleden.
--- Einde van citaat ---
Als iets erg is is het erg omdat het erg is, niet omdat het hetzelfde is als iets wat ook erg was.
Dat is één van de eerste regels van conflicten oplossen: Geen ouwe koeien uit de sloot halen.
--- Einde van citaat ---
Welke regels en waarom zouden deze universeel zijn? Of is dit vooral je eigen mening (kan natuurlijk)? Waarom zou er binnen redenaties geen plaats zijn voor vergelijking, het proberen aan te tonen van overeenkomsten (ongeacht de mogelijke verschillen)? In essentie ben ik het persoonlijk met je eerste bewering eens, maar ik zie niet in waarom je volledig zou moeten afzien van het gebruik van vergelijkingen waar dit mogelijk mensen tot bepaalde nieuwe inzichten kan brengen.
Lovelocker:
In dit geval brengt het zeer waarschijnlijk meer mensen tot het inzicht dat dierenactivisten niet helemaal goed bij hun hoofd zijn dan tot andere inzichten. Het werkt enorm contraproductief. Jammer dat er kennelijk nogal wat mensen zijn die dit maar niet inzien, terwijl het al verschillende keren averechts heeft gewerkt. Ik herinner mij bijv. kort geleden Robert Long nog met zo'n soortgelijke kwestie. Men leert er kennelijk helemaal niets van. Spijtig...
Draek:
--- Citaat van: Lovelocker op 18 april 2004, 23:43:27 ---In dit geval brengt het zeer waarschijnlijk meer mensen tot het inzicht dat dierenactivisten niet helemaal goed bij hun hoofd zijn dan tot andere inzichten. Het werkt enorm contraproductief.
--- Einde van citaat ---
Hoe weet je dat het niet goed werkt?
Christiaan:
--- Citaat van: Dragonfly op 18 april 2004, 23:48:08 ---Hoe weet je dat het niet goed werkt?
--- Einde van citaat ---
Nee, hoe weet je dat het wèl zo werkt als PETA adverteert?
Kom op, dit onderwerp is toch al genoeg reden om te veronderstellen dat het contraproductief is?
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 19 april 2004, 00:04:39 ---Nee, hoe weet je dat het wèl zo werkt als PETA adverteert?
--- Einde van citaat ---
Het zal beide richtingen opwerken.
[quote[Kom op, dit onderwerp is toch al genoeg reden om te veronderstellen dat het contraproductief is?
--- Citaat ---
--- Einde van citaat ---
Nee, denk het niet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie