Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
'Iets lekkers verdienen'
Apraxia:
Ik hoor het geregeld bij mensen die lijnen of stoppen met roken. In feite is het gewoon jezelf voor de gek houden. Je gaat iets doen wat je eigenlijk niet wilt en om dat goed te praten zeg je "ik heb het verdiend".
Zal mij een worst wezen of mensen zwikken voor iets maar maak het dan niet erger door dat te zeggen.
In mijn ogen zet je jezelf voor lul.
maud:
--- Citaat van: Apraxia op 09 april 2004, 12:21:40 ---Ik hoor het geregeld bij mensen die lijnen of stoppen met roken. In feite is het gewoon jezelf voor de gek houden. Je gaat iets doen wat je eigenlijk niet wilt en om dat goed te praten zeg je "ik heb het verdiend".
Zal mij een worst wezen of mensen zwikken voor iets maar maak het dan niet erger door dat te zeggen.
In mijn ogen zet je jezelf voor lul.
--- Einde van citaat ---
Als je aan het lijnen bent hoeft dat toch niet te betekenen dat je nooit meer wat lekkers (en met veel kcal) mag ??? Dat lijkt mij ook niet gezond. In mijn ogen sta je niet voor gek als je jezelf dan nog af en toe van een koekje ofzo laat genieten. zo iemand straalt voor mij zelfs meer zelfwaardering uit dan iemand die zich krampachtig aan zn dieetje houd, lijkt me ook wat realistischer.
Apraxia:
Je begrijpt het verkeerd.
Het maakt met niet uit dát iemand zich 'vergrijpt' maar m.i. is het belachelijk om dan te zeggen "ik heb het verdiend". Alsof je een smoesje nodig hebt.
Vooral belachelijk bij nicotinestoppers.
Fabian:
--- Citaat van: Apraxia op 09 april 2004, 12:21:40 ---Ik hoor het geregeld bij mensen die lijnen of stoppen met roken. In feite is het gewoon jezelf voor de gek houden. Je gaat iets doen wat je eigenlijk niet wilt en om dat goed te praten zeg je "ik heb het verdiend".
--- Einde van citaat ---
Ja maar het is wel 'nodig'.... de nicotine is een beloning waaraan je hersenen zijn verslaafd. Dat moet worden opgevuld door een andere beloning als je stopt. Niet dat het op lange termijn werkt, maar op korte termijn wel ff.
Sam:
--- Citaat van: Apraxia op 09 april 2004, 13:27:25 ---Je begrijpt het verkeerd.
Het maakt met niet uit dát iemand zich 'vergrijpt' maar m.i. is het belachelijk om dan te zeggen "ik heb het verdiend". Alsof je een smoesje nodig hebt.
Vooral belachelijk bij nicotinestoppers.
--- Einde van citaat ---
Ik ben benieuwd waarom je het jezelf een schouderklopje geven ziet als goedpraten van een vergrijp? Als je wekenlang zuinig bent en spaart, dan mag je lekker aan het eind van de maand wat geld uitgeven en bijvoorbeeld een boek kopen. Als je je een week de tering werkt, mag je lekker luieren en bijvoorbeeld twee uur in bad liggen niksen. Als je een week keurig let op alles wat je eet, mag je op zaterdag een bord frites met mayo. Dit zijn allemaal manieren om het leven leuk te maken voor jezelf, en dit heeft niets met zwichten te maken. Mensen hebben schouderklopjes en aanmoedigingen nodig en die geven ze zichzelf, wat is daar nou mis mee?
Rokers die een sigaretje opsteken omdat ze al drie weken gestopt zijn is een ander verhaal natuurlijk :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie