Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Als arts vlees adviseren...

<< < (4/10) > >>

Draek:

--- Citaat van: Fabian op 23 april 2004, 12:55:14 ---Het wordt gewoon hoog tijd dat merken als Alpro hun spul met B12 gaan verrijken.
--- Einde van citaat ---

Dan moet iedereen even een mailtje gaan sturen naar Alpro :)

Fabian:
Ja, ik had dit al eerder bedacht deze week... maar was tot nu toe te lui. Maar het is natuurlijk aardig als ze straks overspoeld worden  :P

Fabian:
En bovendiennnnnnnn, als je als arts geen gewetensbezwaren hebt tegen melk en eieren ;) dan kun je ook die dingen noemen als bron, want verhoudingsgewijs zijn ze rijker aan B12 dan vlees.

Corrupted:

--- Citaat van: Fabian op 23 april 2004, 12:55:14 ---Het wordt gewoon hoog tijd dat merken als Alpro hun spul met B12 gaan verrijken.

--- Einde van citaat ---

Ja! handig voor mensen als ik die altijd vergeten hun vitamine te slikken!

sersero:

--- Citaat van: femke op 23 april 2004, 12:13:17 ---
--- Citaat van: Poek op 23 april 2004, 12:05:03 ---Als er twee opties voor de patient zijn (meer vlees eten of pillen slikken),(indien van toepassing).

--- Einde van citaat ---

Poehoeoek  ;), er zijn dus meer dan twee opties. Je kunt ook voldoende ijzer en b12 halen uit niet-dierlijke produkten.

Maar Sersero. over welke concrete situatie hebben we het nu? Als een vleester op "jouw spreekuur" zou komen met een b12 of ijzertekort? Is er dan niet meer aan de hand met die persoon? (bijv. vitamine C tekort en/ of andere dingen waar ik verder geen verstand van heb). Dan kan het simpele advies toch nooit zijn, ga maar wat meer vlees eten?

--- Einde van citaat ---

Concreet gezegd iemand die een slecht dieet heeft. Dus te weinig van beide stoffen binnen krijgt. Deze persoon is wel een vleeseter, maar bvb het ijzer blijkt te laag te zijn doordat diegene dit te weinig binne krijgt.

Maar iedereen bedankt. Ik heb besloten dat ik gewoon alle opties op tafel zou leggen. Inclusief dus de optie van vlees en vis etc. Dan kan men zelf kiezen. Het zou ook niet eerlijk zijn ze helemaal niet te noemen. Blijft wel raar hoor. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie