Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Als arts vlees adviseren...

<< < (5/10) > >>

Hizikigrrrl:
Misschien zou je dit eens kunnen voorleggen bij een college? Leren je toekomstige collegae er ook wat van.

Mariek:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 23 april 2004, 11:49:25 ---Iemand komt bij je met een te hoog cholesterol. Wat doe je dan?

A. Op een veganistisch dieet zetten.
B. Cholesterol-verlagers voorschrijven.

Waarschijnlijk schrijf je die persoon gewoon de medicijnen voor, denk ik. Het lijkt me dat dat dan met ijzerpreparaten ook geen probleem zal zijn.

--- Einde van citaat ---

Da's niet zo. De dokter van mijn moeder vond dat ze het zelf moest proberen te verlagen, omdat ze anders voor de rest van d'r leven aan die dingen zat. Mijn moeder is er head over heels ingedoken, veel vegetarisch eten, weinig vet, meer vis en is vervolgens ook nog eens 8 kilo afgevallen.
Mijn oma kreeg wel medicijnen, maar die is ook echt van het aardappelen-groente-vleestype. Die zou het niet eens voor elkaar krijgen om gezonder te eten.

Maar 't ligt natuurlijk aan de dokter. De dokter van mijn moeder is niet zo voor medicijnen, die wil het eerst zonder chemische troep oplossen.

Hizikigrrrl:
Das knap van je moeder!
Toch denk ik dat de meeste artsen de medicijnen voorschrijven.

Cheryl:
Soms heb ik toch liever medicijnen hoor, ben es naar de huisarts gegaan omdat ik veel hoeste en pijn aan me longen had, hij schreef tijmsiroop voor en als het na een week niet weg was moest ik terug komen maar het werd alleen maar erger, het bleek een bacteriele infectie aan me luchtwegen en bovenste longen te zijn, heb 8 dagen antibiotica moeten slikken, heb ik toch liever gelijk een kuur.

Lovelocker:
Als arts moet je uitgaan van de patiënt en je eigen ideeën en principes vooral opzij zetten. Ik moet als ziekenverzorgende ook vlees geven en soms snijden en dat doe ik zonder meer.
Maar als er een patiënt is die vegetariër is, dan bescherm ik die tegen onnadenkendheid van mijn collega's.
Het is misschien wel goed om je te verdiepen waarin B12 en ijzer veel zitten...zodat je redelijk wat produkten kunt noemen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie