Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Als arts vlees adviseren...
sersero:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 23 april 2004, 21:43:09 ---Das knap van je moeder!
Toch denk ik dat de meeste artsen de medicijnen voorschrijven.
--- Einde van citaat ---
Eerst keuze van handelen bij hypertensie, hypercholesterolaemie en diabetes mellitus (te hoge bloeddruk, te hoog chollesterol en suikerziekte) is dieetverandering, gewichtsvermindering en toename van de lichaamsbeweging. Pas dan wordt overgegaan op medicinale behandeling.
sersero:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 23 april 2004, 19:22:56 ---Misschien zou je dit eens kunnen voorleggen bij een college? Leren je toekomstige collegae er ook wat van.
--- Einde van citaat ---
ja dat is een plan. Alleen jammer dat ik geen colleges meer heb...
sersero:
--- Citaat van: Lovelocker op 23 april 2004, 23:49:39 ---Als arts moet je uitgaan van de patiënt en je eigen ideeën en principes vooral opzij zetten. Ik moet als ziekenverzorgende ook vlees geven en soms snijden en dat doe ik zonder meer.
Maar als er een patiënt is die vegetariër is, dan bescherm ik die tegen onnadenkendheid van mijn collega's.
Het is misschien wel goed om je te verdiepen waarin B12 en ijzer veel zitten...zodat je redelijk wat produkten kunt noemen.
--- Einde van citaat ---
Ja, moet toegeven dat ik dat toch nog niet voldoende weet. Ga idd maar wat extra boeken lezen erover... Als ik iets leuks tegenkom horen jullie het... :)
Toeps:
Ik zit momenteel in "een leven lang fit" te lezen, en daar staat over b12 en ijzer dat je er absoluut geen vlees voor hoeft te eten. b12 is een vaag verhaal, maar zij waren van mening dat het miniscule beetje dat je nodig hebt ook via bacteriën in je mond geproduceerd wordt, of anders krijg je het wel binnen via groenten die in de aarde groeien. Verder heb je een voorraad van drie jaar in je lichaam hoorde ik.
Ijzer kun je al helemaal uit andere dingen halen.
Dus ik zou nooit vlees adviseren. Misschien wel andere voedingsmiddelen, maar geen vlees.
Christiaan:
--- Citaat van: Toeps op 10 mei 2004, 17:01:18 ---b12 is een vaag verhaal, maar zij waren van mening dat het miniscule beetje dat je nodig hebt ook via bacteriën in je mond geproduceerd wordt, of anders krijg je het wel binnen via groenten die in de aarde groeien.
--- Einde van citaat ---
Dit is dubieus. In ieder geval is het geen betrouwbare bron van B12, en omdat B12 niet zo goed wordt opgenomen en de consequenties van een tekort nogal heftig kunnen zijn is het niet aan te raden om een veganistisch dieet te volgen zonder B12 te supplementeren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie