Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Als arts vlees adviseren...

<< < (2/10) > >>

Sander:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 23 april 2004, 11:49:25 ---De meeste artsen weten maar weinig van voeding.
--- Einde van citaat ---

Mag ik dat even aanscherpen?

Vrijwel alle artsen weten echt geen flikker over voeding.

Niet dat ik zo'n orakel ben wat voeding betreft, maar artsen hebben vrijwel altijd achterhaalde kennis, als ze uberhaupt al kennis hebben....

Hizikigrrrl:
Ik wilde beleefd blijven :hypocrite:  ;)

Maar het is idd waar. Een dietist studeert er 4 jaar voor, een arts heeft maar 1 blokje voeding gekregen.

sersero:
ja ja, wat jullie dus schrijven is eigenlijk dat ik voor niets studeer...

anyways...

Wat ik bedoel is dit: als vlees eten een optie is en idd het tekort daarop zou verbeteren, wat zou je dan doen?

Bedankt nicky_too, dat wist ik niet, zal ik onthouden.

femke:
Er zijn toch ook heel veel studies verschenen dat rood vlees helemaal niet zo goed voor je is? Teveel vlees is sowieso niet goed voor je. Misschien moet je die onderzoeken eens opzoeken.

Dit is bijvoorbeeld een goede website (van de Harvard School of Public Health): http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/index.html

=> Kijk bijvoorbeeld bij "protein" en bij " food pyramids" (de onderste pyramide is hun aanpassing van de bestaande Amerikaanse pyramide).[/i]

sersero:

--- Citaat van: fem fatale op 23 april 2004, 11:47:13 ---ik denk dat je moet meenemen wat de patient zelf wil
een vegetarische patient zal liever supplementen nemen, maar als de patient al vlees eet (hoe ie dan aan een ijzer of b12 tekort komt, weet ik ook niet) zal het hem niet uitmaken dat hij rood vlees moet gaan eten

mijn oma vind vlees niet lekker, maar ze heeft een nierprobleem, en werd naar de dietist gestuurd zodat ze naar haar voeding konden kijken, ze kreeg te weinig eiwitten binnen, dus nu moet ze van de dietist vlees gaan eten, die heeft niet eens wat gezegd over tofu etc

--- Einde van citaat ---

Ja daar heb je gelijk in. Wat ik idd ook een optie vond is gewoon alle info geven. Ook over soja etc. Dan weten ze dat er een optie is en kunnen ze zelf kiezen.

Nu leren we ook dat je patiƫnten alle info moet geven en dat ze dan zelf moeten kiezen. Dus dat past daar wel in.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie