Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Viz:
Alleen om hier ff te proberen:
weet iemand toev. een aantal planten (wel leuke, met bloemen enzow) die niet giftig zijn voor konijnen zijn en (het liefst :P ) die konijnen ook niet lusten? :) (vooral dat laatste is moeilijk... :P )
Groetjez Isa en knijnen
Lovelocker:
Dat staat in een boek dat ik heb uitgeleend. Zal het terug vragen. Welke vaste plant waar, heet het - meen ik. Giftig voor konijnen, eten ze dat dan even goed? Lijkt me dat het instinct bij tamme konijnen nog aardig ontwikkeld is. Kun je opzoeken in de Tirion Giftige Plantengids. Die heb ik, dus als dat uitgeleende boek terug is kan ik niet-giftige, voor konijnen onsmakelijke combi voor je zoeken.
In ieder geval weet ik het van schoenlappers, dat ze die niet lusten en er vanaf blijven (Bergenia huppelepup) Aardige plant met deels groenblijvend groot blad, mooie, meestal roze aren in voorjaar. Hoogte ongeveer 40 cm, bodembedekkend(geen nare woekeraar)
Lovelocker:
Viz, als je bij Google Discussiegroepen Geavanceerd zoeken konijnen invoert en nieuwsgroep nl.tuinen krijg je een vloed aan informatie.
Als je zoiets in engelstalige tuinnieuwsgroepen doet, waarschijnlijk een zondvloed
Barb1970:
Wie weet bestaat deze tread al, maar ik kon hem niet vinden. Ik heb geen tuin, maar wel een balkon. Heb niet echt groene vingers, dus ik doe maar wat. De kruiden lukken nog wel en de tomaten gaan ook wel okee. Al weet ik eigenlijk nog steeds niet of die nou in de zon moeten staan of niet en veerl water nodig hebben enzo. Maar nou zag ik bij de turkse groenteboer hier om de hoek ook paprikaplanten en aubergineplanten! Die wil ik ook! Maar hoe moet je die behandelen?
Of eigenlijk is mijn vraag welke groenten kan je makkelijk op een balkon kweken en hoe doe je dat dan?
Hizikigrrrl:
In een bak met veel grond zetten, zorgen dat ze veel zon hebben (balkon op het noorden gaat dus niet) en dagelijks water geven.
Ik denk dat je bijna alles wel ook op het balkon kan kweken, ligt er een beetje aan hoeveel ruimte je hebt. Zorg dat het in grote bakken zit, zodat ze genoeg voeding krijgen.
Misschien zijn mini-fruitboompjes leuk voor jou? Zie http://www.bakker-hillegom.nl/default.asp
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie