Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Moestuin

<< < (24/261) > >>

Lovelocker:
Wel iets door je balkon vlechten tegen de wind, zeker wat die aubergines en paprika's betreft en bidden om een zomer als die van 2003. Duimen mag ook :P

Lovelocker:
Iemand ervaringen met aardbeien? Ook i.v.m. de vogels e.d. Wil op het laatste stukje maagdelijke grond aardbeien zetten. Helaas, helaas: in de bieb hier niet één boekje over biologisch-dynamisch tuinieren. Zoek goede buren voor de aardbeien.

Hizikigrrrl:
Ik heb aardbeienplantjes bij de welkoop gekocht. Ze doen het prima voorlopig, uiteraard nog geen aardbeien :). Ik geloof dat je er wat stro onder moet leggen zodat de aarbeien niet op de grond liggen en een netje eroverheen spannen kan ook geen kwaad. Dat houdt vogeltjes op een afstandje.

Lovelocker:
Ze kunnen er in verstrikt raken en dan is het ver van mijn huis  :-\ Een blauw net helpt: dan denken ze dat het water is. Dieren zijn zó stom(ik zoek ruzie :P) Maar als er nu een eend over  vliegt...dat staat dan weer niet bij die tip.

Lovelocker:
Misschien moet ik het niet willen: ze groeien beter op zandgronden. Vandaar dat hier op de geestgronden vooral vroeger veel aardbeien werden geteeld. Maar waar ik "boer" is klei.
Verder lees ik net over wat aardbeien allemaal kunnen oplopen. De Tien Plagen van Egypte zo'n beetje...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie