Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Sil:
--- Citaat van: Lovelocker op 23 mei 2004, 16:13:51 ---Probeer het eens met die brandnetelgier. Ik heb aardvlooien op de ruccola en op de Chinese Kool. Kweetniet hoe erg dat is. Maar goed: ik ben geen inwoner van Soedan, dus de ergte kan variëren tussen een klein beetje erg en een heel klein beetje erg.
--- Einde van citaat ---
afgelopen weekend brandnetelgier eroverheen gegooid, maar denk niet dat het gaat helpen, die geur blijft niet zo heel lang hangen. Moet je natuurlijk aanhouden zoiets, maar daar heb ik niet echt de tijd voor. Stinken doet het trouwens wel heel erg ;D
Sil:
--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 21:42:28 ---Misschien moet ik het niet willen: ze groeien beter op zandgronden. Vandaar dat hier op de geestgronden vooral vroeger veel aardbeien werden geteeld. Maar waar ik "boer" is klei.
Verder lees ik net over wat aardbeien allemaal kunnen oplopen. De Tien Plagen van Egypte zo'n beetje...
--- Einde van citaat ---
Waar ík 'boer' is ook klei en de aardbeien gedijen er al jarenlang goed. Ook geen last van ziektes en slechts enkele aardbeien die ten prooi vallen aan de vogels. Heb ik op zich niet zo'n probleem mee, worden ze niet minder eetbaar van.
Lovelocker:
Oh, dan ga ik plantjes kopen en zetten. Ik ben dol op aardbeien en vorig jaar bleken een heleboel aardbeien teveel gif te bevatten. Dus twee goede redenen.
Ga overigens niet zo geweldig al moestuinierend. 1 aubergineplantje is aan het zieltogen/alle tomaten idem, w.s. omdat het zo koud is 's nachts. Aardlvlooien houden huis in ruccola en Chinese kool. Er is de mysterieuze verdwijning van twee kroppen sla en het barst van de opkomende akkerdistels en aardappels. Die hadden een ziekte vorig jaar, dus die moeten eruit. De uien doen het echter geweldig.
De tuintjes bij het huis echter zijn in bloei-explosie. Alles, maar dan ook alles doet het geweldig daar.
Hizikigrrrl:
Bij mij zijn inmiddels de volgende plantjes ter ziele gegaan: basilicum Dark Opal, meloen oranje ananas en de watermeloen.
De Galia-meloen doet het wel goed.
Hizikigrrrl:
Weet iemand in welk jaargetijde je aardappels moet planten??
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie