Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
zrtx:
Ik was erbij in Wageningen. Goede opkomst en prima sfeer tijdens de protestmars..
Joske:
In Antwerpen ging het er ook leuk aan toe... klik
(ik was er tot mijn spijt niet bij, had al eerder iets anders gepland)
RvO:
--- Citaat van: Joske op 28 april 2013, 08:46:29 ---Nederlandstalige petitie tegen Monsanto en co.
--- Einde van citaat ---
Helaas. Monsanto cs hebben een omweg verzonnen.
Ze krijgen patent op alle broccoli! Ook op alle broccoli die op traditionele wijze is veredeld. :o
--- Citaat --- [... is] the European Patent Office (EPO), nu bezig met het toekennen van patenten aan biotechbedrijven voor volkomen natuurlijke producten zoals broccoli. [...] Daardoor heeft Monsanto nu een Europees patent op broccoli, niet alleen op de zaden, maar ook op delen van de plant, eigenlijk alles wat in de ruimste zin des woords met broccoli te maken heeft. Dit betekent dat hoewel de biotechindustrie er niet in is geslaagd om de natuur te vervangen door haar Frankensteinproducten, ze dit nu heeft opgelost door patenten te claimen op de natuur zelf. [...]
--- Einde van citaat ---
Cursief van mij. Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/80513/Monsanto_krijgt_patent_op_broccoli.html , maar er zijn er meer die in andere woorden hetzelfde zeggen.
Lady d'Arb@ñville:
Een patent toegekend krijgen, en er iets aan kunnen hebben zijn (gelukkig in dit geval) twee verschillende dingen. In dit geval vraag ik me af waarom Monsanto hiervoor geld door het afvoerputje gooit. Ik zie bijvoorbeeld niet hoe Monsanto zich tegen 'prior art'-claims wil wapenen, en er zijn ongetwijfeld vele andere juridische en patentrechtelijke zwakheden te vinden.
bambi:
Wij hebben waarschijnlijk per 1 september de tuin!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie