Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Sam:
--- Citaat van: bambi op 06 augustus 2013, 14:25:04 ---Hebben mensen nog tips van planten die vers echt veel lekkerder zijn, en van planten die je als eerstejaars goed kan nemen? (Geen schermbloemigen)
--- Einde van citaat ---
Doperwtjes, radijs (heel snel resultaat en heel erg lekker, verse radijs is lekker peperig!), worteltjes (heerlijk zoet als ze nog geen koelcel gezien hebben), en augurken/komkommer/courgette-achtigen, die je lekker jong kunt oogsten en dan ook veel meer smaak hebben. Allemaal veel lekkerder zo uit de tuin dan uit de winkel.
Sam:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 06 augustus 2013, 14:20:42 --- Heb je hem in gedachten al helemaal volgepland?
--- Einde van citaat ---
Volgeplant kan ook natuurlijk ;D
Lovelocker:
Gelezen over de vruchtjes van de Fuchsia. Die zijn eetbaar! De meeste zijn vrijwel zonder smaak, of schijnen nare bijsmaak te hebben. Fuchsia splendens heeft de grootste en lekkerste vruchtjes. Smaak wordt omschreven als licht citroen plus licht peper. Lijkt me daarom lekker in een chutney. Is matig winterhard, d.w.z.: overleeft milde winters, vriest in strenge winters terug, maar komt dan meestal wel op, aldus info op een engelse site. Op een beschutte plek(tegen huismuur bijv.) en/of in de kuststreek beneden ong. Bergen, plus Zeeland grote kans dat het wat wordt. Ik vind hem heel mooi, kleine bloempjes in massa's. Ga ik zeker eens naar op zoek. Omdat ze veel schaduw kan hebben, kan ik hem altijd nog wel ergens tussen proppen.
Tip bij planten van winterharde en semi-winterharde fuchsen: dieper planten. Iets wat not done is bij de meeste andere planten.
bambi:
Er staat:
Reine Claude, gewone pruim, kers, peer en 2 appel.
Aalbessen, frambozen, bramen, zwarte bessen, druiven.
En sinds dit weekend:
bietjes, raap, paksoi, prei, rode kool, groene kool, boerenkool, spitskool, spruitjes, aardbeien, div munt.
En nu hebben we overal spierpijn, want het is kleigrond!
bambi:
Inmiddels is veel opgegeten door ons (13 paksoi was zoveel dat we er nog steeds geen trek in hebben). We zijn alle tegelpaden aan het vervangen door houtsnippers, de bedden wat aan het verhogen, snoeien: veel werk dus ook midden in de winter.
En nog steeds veel boerenkolen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie