Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Kee:
Hoii,
Het seizoen gaat snel weer beginnen, dus ik meld mij :)
Ik heb een moestuin en kas.. mijn kas is meestal gevuld met tomaten (vorig jaar 4 soorten) en paprika's, komkommers, augurken, en hier en daar wat sla..
In mijn tuin staat nu nog wat prei en spruiten.. en ben ik al aan het klaar maken voor het nieuwe seizoen.
Meestal zet ik er paksoi, sla, prei, spinazi, rabarber, aardbeien, pompoen, koolrabi, bonen, peultjes in (vergeet vast een hele boel ;)
En ik heb ook nog een kruiden tuintje, die ik dit jaar wat wil uit gaan breiden.
Laat de zon maar komen, ik heb er zin in :D
Aiko:
Mijn zelfgezaaide broccolietjes staan al boven de grond!
neleH:
Hoe gaat het in jullie moestuintjes?
Bij mij komen de raapsteeltjes, rucola en spinazie echt goed op. Zo leuk! Verder heb ik redelijk wat bloemen gezaaid en een aantal gekleurde aardappelen (truffel/ rozegevlekt (van mijn telende collega gekregen) en 'gewone').
Ik kocht bij een tuincentrumpje bij ons een plantje aardbeimunt. En verrek, het smaakt echt heel erg naar aardbei! Staat nu ook in de tuin.
Wat er niet meer in komt: tomaat (4 jaar geprobeerd, niet mijn ding) en courgette (superlekker en leuk maar wat een ongecontroleerde megaplant wordt dat). Ik heb wel pompoenzaad gepland (wordt natuurlijk ook een ongecontroleerde megaplant), ik denk dat ik die in een pot ga uitzetten.
Verder heb ik nog snijbiet gekocht dat ik wil zaaien en boerenkoolzaad. Is dat nog handig om voor te zaaien, boerenkool?
Joske:
Ik kreeg voor moederdag een vierkante-meter-bak en plantjes (aardbei, courgette, pompoen, boerenkool, rode biet) en nu wil ik nog een hoop kruiden in wijnkistjes (die heb ik toch nog staan) planten (zoiets dus), waarmee kan ik het hout het beste behandelen zodat het niet binnen de kortste keren gaat rotten? Ik ga ze alleszins op houten panlatten zetten, dus niet rechtstreeks op de grond.
bambi:
Lijnolie, of botenlak maar dat is troep, wel waterdicht. Ofwel accepteren dat het ooit verrot, en dat moment uitstellen met lijnolie. Is een natuurproduct en veilig. Niet het doekje opgevouwen binnen bewaren, kan brandt veroorzaken door broei.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie