Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Moestuin

<< < (30/261) > >>

Lovelocker:
De aubergine staat achter een doorzichtig doek, tegen de wind. Wonderlijk genoeg: de paprikaplanten(ook achter die doek) staan er goed bij. De temperatuur valt erg tegen, vooral 's nachts. W.s. kan een paprika wat meer hebben wat dat betreft?
Ik heb dat plantaardig gif over de aangetaste ruccola en Chinese kool gegieterd. Het is iig een Afrikaanse margriet. Als het Zuidafrikaans is, is er nog een kans als vaste plant met winter dek misschien. Anders wordt het van mei tot oktober als eenjarige. Als je er al aan kunt komen.

Hizikigrrrl:
Lovelocker, hoe kun jij nu al aan het oogsten zijn?? Volgens mij heb je gewoon stiekum ijsbergsla uit de winkel in de grond gestopt! ;)

Lovelocker:
Nee hoor, ik heb eind april piepkleine slaplantjes gekocht, dat wel. De kroppen waren nog niet zo heel groot, ik heb buitenste bladeren genomen. In de hoop dat het dan verder groeit.
Collega was het met me eens: nooit zo'n lekkere ijsbergsla gegeten(had wat voor haar meegenomen).
Ach ja: het moet vooral goedkoop zijn en in no time opgefokt. Je eet dus vnl. water. En dan duurt het nog een x aantal dagen van het land tot de supermarkt.

Helenofg:
Over aardbeien en vogels, de buurvrouw met moestuin heeft een soort feestelijke plastic puntmutsjes over haar planten gezet toen bleek dat de vogels eerder zouden gaan oogsten dan zijzelf. Want zij vertelde inderdaad dat netjes niet goed zijn wegens verstrikking... Ook gebruikt zij blauw plastic lint, want dat helpt, zegt zij dan. Ik ben meer van het pragmatische tuinieren. Mijn buitenste rand bessen is voor de vogels, de rest voor mij! Geinig fenomeen: de nestelende merel naast de bessen houdt (tot nu toe) andere vogels op afstand.

Amarillo:
Hoera!
Er is helemaal vrijwillig een lieveheersbeestje op onze balkonbakken afgekomen! Die gaat ons vast helpen met het bladluisprobleem. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie