Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Carla:
--- Citaat van: Lovelocker op 03 juni 2004, 23:42:53 ---Niet goed. Met de aardvlooien zelve dan (sorry Dragon): dat plantaardige gifspul heeft met het grootste deel afgerekend lijkt het. Het was echt heel hevig. Heeft met droogte te maken, ben ik inmiddels achter. Dan doen die beestjes het extra goed. I.t.t. de slakken: onwijs gave sla :smaail:
--- Einde van citaat ---
Toch wel zielig, eigenlijk.
Lovelocker:
Christus: ik kom net uit de moestuin en wat is alles opeens gegroeid na die regen...vooral het onkruid. Maar vrijwel alle kroppen sla kan nu van gegeten worden: wat de sla betreft ben ik al in het stadium van weggeven. At vanavond voor de tweede keer Chinese kool. Ook duidelijk lekkerder dan van de supermarkt. De worteltjes echter stellen nog steeds nauwelijks wat voor en de tomaten willen duidelijk maar 1 ding: zon, zon, zon.
Amarillo:
De lieveheersbeestjeslarfjes zijn op dit moment uit hun eitjes aan het klimmen. :)
Da's dus na een dag of zes. Ik wist niet hoe lang het ging duren, en was al bang dat ze misschien dood zouden zijn ofzo, want er gebeurde maar niks. ::)
Nu mogen ze gauw de naburige quinoaplantjes gaan bezoeken, wat mij betreft.
Edit: ik ontdek net nog ruim een dozijn eitjes, op de kervel. :D
Carla:
--- Citaat van: Lovelocker op 03 juni 2004, 23:42:53 ---Niet goed. Met de aardvlooien zelve dan (sorry Dragon): dat plantaardige gifspul heeft met het grootste deel afgerekend lijkt het. Het was echt heel hevig. Heeft met droogte te maken, ben ik inmiddels achter. Dan doen die beestjes het extra goed. I.t.t. de slakken: onwijs gave sla :smaail:
--- Einde van citaat ---
Wat je ook nog zou kunnen doen is mulchen, dan blijft het vochtig en kun je de aardvlooien misschien voorkomen.
Carla:
--- Citaat van: calimero op 07 juni 2004, 12:54:31 ---De lieveheersbeestjeslarfjes zijn op dit moment uit hun eitjes aan het klimmen. :)
Da's dus na een dag of zes. Ik wist niet hoe lang het ging duren, en was al bang dat ze misschien dood zouden zijn ofzo, want er gebeurde maar niks. ::)
Nu mogen ze gauw de naburige quinoaplantjes gaan bezoeken, wat mij betreft.
Edit: ik ontdek net nog ruim een dozijn eitjes, op de kervel. :D
--- Einde van citaat ---
Leuk eigenlijk, om in de gaten te houden. Mijn tuinbonen zitten onder de luizen en er zitten een heleboel lieveheersbeestjes op. Ik ga zo gelijk eens kijken of ik ook larven kan ontdekken en in de gaten houden. Goed idee !
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie