Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Moestuin

<< < (8/261) > >>

Lovelocker:
Ik word geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk heel weinig van moestuinieren weet. Maar Carla: raapsteeltjes zie je maar heel kort in maart en april. Dus op grond daarvan neem ik aan dat je nu te laat bent met zaaien?

Lees dat en meer op www.raapstelen.nl   :wortel:

Je moet zaadjes van Chinese kool hebben, lees ik in de gauwigheid

Carla:

--- Citaat van: Lovelocker op 29 april 2004, 17:06:59 ---Ik word geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk heel weinig van moestuinieren weet. Maar Carla: raapsteeltjes zie je maar heel kort in maart en april. Dus op grond daarvan neem ik aan dat je nu te laat bent met zaaien?

Lees dat en meer op www.raapstelen.nl   :wortel:

Je moet zaadjes van Chinese kool hebben, lees ik in de gauwigheid

--- Einde van citaat ---

Hee, daar heb ik wat aan !
Als ik het zo lees ben ik bang dat ik inderdaad te laat ben. Volgend jaar maar proberen dan.
Die chineese kool lijkt me wel vreemd, vooral omdat ze verderop in die raapsteeltjeswebsite zeggen:
uitgegroeide raapstelen vormen een knolletje, dat in de volksmond ook wel raap of raapje wordt genoemd.
Maar een (mei)raapje heeft voorzover ik weet toch niks met Chinese kool te maken ? ???

Lovelocker:
"Raapstelen, in de volksmond ook wel 'kelen' genoemd,
is het jong geoogste blad van de Chinese kool (Brassica Chinensis L.) of
de meiknol Brassica rapa. "

"uitgegroeide raapstelen vormen een knolletje, dat in de
     volksmond ook wel raap of raapje wordt genoemd." staat er nog. Ik heb de Latijnse namen opgezocht, zoals je ziet: direchte familie. Mogelijk maakt de Chinese kool ook een knolletje uiteindelijk.

Hizikigrrrl:
Ik heb zaad voor raapsteeltjes gekocht. Ze heten Bladmoes Namenia.

Als je kijkt bij de links die ik heb gepost in Moestuin, vindt je wel een bedrijf die het evt. kan versturen.

Lovelocker:
Het zou trouwens heel goed kunnen - bedacht ik na het lezen - dat je van de hele familie Kool "raapsteeltjes" kunt oogsten. Van het ene lid meer dan van het ander ::)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie