Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
M.:
Waar hadden jullie die brandnetels vandaan voor in de soep, ook uit het tuintje of gewoon ergens geplukt?
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Carla op 30 april 2004, 14:40:45 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 29 april 2004, 19:10:43 ---Ik heb zaad voor raapsteeltjes gekocht. Ze heten Bladmoes Namenia.
--- Einde van citaat ---
Meen je dat nou?
Staat er bij jou op het zakje verder nog iets over Chinese kool of raapjes (of in het latijn?)
--- Einde van citaat ---
Nee, geloof het niet.
Ik heb het dinsdag gezaaid en donderdag kwam het al op!
Verder kwam op Koninginnedag de Oranje Ananas-meloen uit, de Galia doet het nu ook, de basilicums ook... bijna alles al dus:).
Carla:
--- Citaat van: Marla op 01 mei 2004, 12:17:43 ---Waar hadden jullie die brandnetels vandaan voor in de soep, ook uit het tuintje of gewoon ergens geplukt?
--- Einde van citaat ---
Ik gebruik brandnetels eigenlijk alleen om brandnetelgier van te maken.
Ik heb één keer brandnetelsoep gemaakt, maar vond het niet iets om vaker te maken, maar dat kan best aan het recept hebben gelegen. Hoe maak jij het ?
Ik haal m'n brandnetels hier uit het bos achter m'n huis, er komen daar in de buurt geen auto's en honden.
Carla:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 02 mei 2004, 12:53:47 ---
Nee, geloof het niet.
Ik heb het dinsdag gezaaid en donderdag kwam het al op!
Verder kwam op Koninginnedag de Oranje Ananas-meloen uit, de Galia doet het nu ook, de basilicums ook... bijna alles al dus:).
--- Einde van citaat ---
Dat is snel (de raapsteeltjes) ! Ik heb vandaag op de markt wel raapjes gezien, maar ik vond de wortels er niet zo mooi uitzien dus heb ze niet gekocht en moet nog even goed uitzoeken over de nederlandse vertaling voor 'navet' wel echt raapjes is.
Dat jouw basilicum het al doet zeg. Ik heb het nog niet durven zaaien omdat ik het nog niet echt lekker stabiel voorjaarsweer vind.
Carla:
Letten jullie bij het zaaien eigenlijk op de stand van de maan?
Mijn buurvrouw is daar heel erg alert op en haast verontwaardigd toen we de aardappelen die ze gegeven had niet direct gepoot hadden omdat een paar dagen later de stand van de maan niet meer goed was.............
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken; ergens lijkt het me een hoop gehocuspocus, maar andere kant, waarom niet; de maan kan best veel invloed hebben.
Misschien moet ik het gewoon maar eens proberen om iets te zaaien bij de juiste stand van de maan en op een ander stukje grond als de stand helemaal niet goed is, en dan eens kijken wat het resultaat is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie