Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Moestuin

<< < (11/261) > >>

Sil:

--- Citaat van: Marla op 01 mei 2004, 12:17:43 ---Waar hadden jullie die brandnetels vandaan voor in de soep, ook uit het tuintje of gewoon ergens geplukt?

--- Einde van citaat ---
Was jij er ook donderdag? ik had je niet herkend :bloos:
De kokkies hadden ze zelf meegenomen, ik denk dat het van Droef kwam ergens. Het staat in ieder geval niet op het zeezichtmoestuintje. Er komt trouwens wel een stuk te staan op mijn eigen moestuintje. Ik hoop dan aan het eind van het jaar wat experimenten te kunnen doen met vezelwinning uit brandnetel. (plus dat brandnetelsoep lekker is en dat er vlinders hun eitjes op leggen).

Viz:
Snif, ik wil ook zo graag een moestuintje, maar erg klein tuintje nu. Bovendien weet ik niet of de grond hier wel zo goed is. Vroeger schijnt er een (katoen?)fabriek te hebben gestaan.
Hoe kan je er eigenlijk achter komen of de  grond in je tuintje geschikt is voor (eko)groente?... (& aardbeien :D )

edit: en natuurlijk kan alles in aparte potten, maar gwone tuin is ook keertje leuk :)

Lovelocker:

--- Citaat van: Carla op 02 mei 2004, 14:02:56 ---Mijn buurvrouw is daar heel erg alert op en haast verontwaardigd toen we de aardappelen die ze gegeven had niet direct gepoot hadden omdat een paar dagen later de stand van de maan niet meer goed was.............

--- Einde van citaat ---
Is jouw buurvrouw een antroposofe? Iig aanhanger van het biologisch-dynamisch tuinieren. Mij te zweverig, maar als je zó wilt tuinieren moet je de zaaikalender van Maria Thun hebben. Tenminste zo was het toen ik me daar in verdiepte, jaren zeventig.

Sil:

--- Citaat van: Viz op 02 mei 2004, 20:27:45 ---Snif, ik wil ook zo graag een moestuintje, maar erg klein tuintje nu. Bovendien weet ik niet of de grond hier wel zo goed is. Vroeger schijnt er een (katoen?)fabriek te hebben gestaan.
Hoe kan je er eigenlijk achter komen of de  grond in je tuintje geschikt is voor (eko)groente?... (& aardbeien :D )

--- Einde van citaat ---

Er precies proberen achter te komen wat voor fabriek er gestaan heeft en of deze fabrieksoort giftige stoffen uitstootte (en welke giftige stoffen en hoe lang geleden dat was)

of je kunt gewoon ergens een bodemmonster laten onderzoeken...

Lovelocker:
Op zoek naar goede buurvrouwen voor mijn tomatenplanten, nuttige pagina's over gunstige combinaties gevonden:
http://biotuin.fol.nl/plant.combi.html

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie