Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Carla:
--- Citaat van: Lovelocker op 03 mei 2004, 20:47:44 ---Ik zie niet in wat die maan nu voor invloed kan hebben: met heel wat fantasie kan je iets voorstellen van het "trekken" aan water. Maar ja: dat zal op micro-schaal ook geen donder uitmaken.
De stand van de zon doet er volgens mij alleen toe. Ik geloof wel in combinaties en inzetten van planten tegen plaagbeestjes. Daar kun je ook goede argumenten voor aanvoeren. Kijk: als ik een aardappel was, wil ik ook een boon of een erwt als buur. Krijg ik stikstof zonder er iets voor hoeven te doen. En als ik een luis was trok ik ook mijn neus op voor de Afrikaantjes.
--- Einde van citaat ---
Het volgende is waarschijnlijk echt geklets uit mijn nek, maar goed.........
Je hebt toch ook meer zelfmoorden bij volle maan, of mensen die bij volle maan onrustig of dol worden? Atmosferische invloeden, weet ik veel? Kan het dan niet dat zaadjes en knollen daar ook van onder invloed raken en spontaan ontkiemen ?
Iik voel zelf ook meer voor goede combinaties. Ik heb daar een heel leuk boek over: Tomaten houden van worteltjes.
Eens kijken wat ze zeggen over tomaten:
Nooit tomaten en kool samen planten (waarom staat er niet bij, maar bij het hoofdstuk kool staat dat alle kolensoorten tomaten verafschuwen)
Tomaten beschermen rode besjes tegen insecten
Tomaten houden van bieslook, ui, peterselie, oostindische kers en wortelen.
Knoflook tussen de uien beschermt tegen insecten.
Tomaten beschermen rozen tegen zwarte vlekken
Tomaten die in de buurt staan bij brandnetels blijven langer houdebaar
Christiaan:
--- Citaat van: Carla op 04 mei 2004, 10:49:31 ---Je hebt toch ook meer zelfmoorden bij volle maan, of mensen die bij volle maan onrustig of dol worden?
--- Einde van citaat ---
Nee hoor.
Mensen zoeken altijd verbanden. Vaak slaan die nergens op.
Lovelocker:
In twee werkkringen kwam ik ziekenverzorgenden tegen die zeiden dat mensen altijd met "zijn drieën gingen". Ja, soms in een maand, soms in een half jaar, uiteindelijk kom je wel op drie. Dit is aantoonbare onzin, bijgeloof.
Dat wil ik niet direct op één lijn stellen met dat maanverhaal...dat is m.i. vooralsnog "geloof" voor mij. "Geloof" hoeft geen onzin te zijn ;)
De statistiek steunt wel het gegeven dat in onze klimaatzone de meeste zelfdodingen worden gepleegd als de blaadjes vallen en als de blaadje komen. Daar kun je wel wat bij bedenken. Net als dat als het een zonnige dag is, mensen o.h.a. minder chagrijnig zijn. Maar dan moet het ook weer niet té warm zijn, want dan is men wel weer eerder geirriteerd. Het heeft met welbehagen te maken. Niet veel mensen hun stemming wordt beïnvloed door de maan. Uitgezonderd een enkel Dolfje Weerwolfje.
Amarillo:
Lees jij Paul van Loon? 8)
Amarillo:
--- Citaat van: Lovelocker op 04 mei 2004, 12:17:04 ---Nee, ik kan gewoon alles gebruiken ;)
--- Einde van citaat ---
Zo!
Die opmerking is echt te enigmatisch voor mij!
Jammer, want hij klonk wel leuk-voor-wie-hem-snapt. :-\
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie