Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Moestuin

<< < (14/261) > >>

Lovelocker:
Dat wíst ik natuurlijk  :P
Maar ik voel me nu wel verplicht Dolfje W. uit de bieb te halen.

Amarillo:
Én Volle maan, Zilvertand en Weerwolvenbos, natuurlijk!
Zijn wel vaak uitgeleend hoor. :(

Lovelocker:
Ik ga zó naar de bieb, dus wie weet...waar ik mee thuis kom. Ik moet iets van duimspijkers hebben voor mijn geïmproviseerde "kasje" en dan ben ik toch in het centrumpje.
Als tip geef ik "Plant en plaag" gids voor het herkennen, voorkomen en beheren van ziekten en plagen in de tuin (milieuvriendelijk), Uitgeverij: roodbont ISBN 90-75280-18-1
Die gaat straks terug naar de bieb, maar ik heb hem net besteld bij bol, want is het soort handige boekje waar ik van houd: beknopt, zinnige informatie, afbeeldingen die alle de inhoud ondersteunen.

Sil:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 03 mei 2004, 21:56:45 ---Toch schijnt de stand vd maan wel wat uit te maken. Ik herinner me iets van een Duits onderzoek van 1 of 2 jaar geleden, waarin werd aangetoond dat als er bij een bepaalde stand vd maan werd geoogst (of als het donker was), dat er dan later minder overlast was van onkruid.

--- Einde van citaat ---

Dat je minder overlast hebt van 'bijkruid' als je in het donker oogst is mij wel bekend: als je namelijk oogst, gooi je een beetje grond om, waardoor zaden in het licht komen. Een klein beetje licht is al voldoende voor een kieming.
Zo is bijkruid wieden en de grond losmaken in het donker aantoonbaar beter dan in het licht.
Dit geldt natuurlijk alleen voor lichtgevoelige zaden.

Carla:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 29 april 2004, 19:10:43 ---Ik heb zaad voor raapsteeltjes gekocht. Ze heten Bladmoes Namenia.

--- Einde van citaat ---

Gisteren was ik jarig, en wat kreeg ik van mijn zus........Raapsteeltjes zaad !
Op het zakje staat Brassica campestris, bijna dezelfde naam die Lovelocker had gevonden.
Ik kan het zaaien op de volle grond van maart tot augustus.
In het frans heet het Chou-navet, dat zijn indaad die knolletjes waarvan ik al dacht dat het dezelfde raapjes zijn als voor de raapsteeltjes.
In het Duits Stielmus; dat lijkt wel weer op Bladmoes(hoewel eerder Steelmoes), kennelijk zijn er meerder namen voor raapsteeltjes.
Nou, het zal mij benieuwen; zodra het wat lekkerder weer wordt ga ik het snel zaaien.
Verder heb ik ook zaad voor postelein gekregen. Is ook niet te krijgen in Frankrijk maar ik vind dat altijd wel heel lekker.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie