Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Sil:
Vlak naast de lavendel staat een zwartebes die vol zit met zwarte luis... Ik heb mijn ouders gevraagd om er afrikaantjes (van 1cm groot) naast te zetten, maar vraag me af of het gaat helpen. Een andere oplossing weet ik in ieder geval niet (behalve doodmaken).
Grote kans wel dat mijn vader er stiekem met wat gif overheen gaat. Als ik dan in het weekend vraag waar de luizen heen zijn halen ze hun schouders op. Hebben ze volgens mij ook al eens bij de appel gedaan... >:( Geen wonder dat de koolmeesjes ze niet opeten.
Kiwi:
Het is hier al vaker gevraagd, maar hoe kom ik van slakken af?
Gif is zielig (ook voor vogels en egels die die slakken dan weer opeten), bier schijnt goed te helpen maar ook niet zo diervriendelijk te zijn, en om nu m'n hele tuin vol te storten met scherpe steentjes of schelpen zie ik ook niet zo zitten. Maar ze vreten wel al m'n hosta's op! Wie weet nog een andere methode?
Aiko:
Een tip voor zij die last hebben van mieren (in de moestuin of kas); leg eens her en der takken van tomatenplanten. Schijnt dat mieren niet van de geur hiervan houden.
Werkt bij mijn cactussen in de kas ook goed. Alleen zijn de tomatenplanten nog niet groot genoeg om wat takken af te halen, momenteel.
Hizikigrrrl:
Uhm, mieren zijn dus niet goed in de broeikas??
Ik had al een vermoeden.
Aiko:
Misschien zijn ze wel ergens goed voor, maar bij mij meer schade dan baat in ieder geval. Spinnen en vliegen mogen van mij wel blijven.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie