Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Moestuin

<< < (17/261) > >>

Sil:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 mei 2004, 21:00:16 ---Uhm, mieren zijn dus niet goed in de broeikas??
Ik had al een vermoeden.

--- Einde van citaat ---

uhm, wat doen mieren dan voor verschrikkelijke dingen in een broeikas?

Lovelocker:
Ze houden bladluizen als vee. Dat is het enige wat ik kan bedenken.
Die bes die onder de luizen zit, ondanks buurvrouw lavendel, waarschijnlijk: omdat buurvrouw lavendel stuk kleiner is. Waar ik dan benieuwd naar ben: zitten de luizen ook op lavendelhoogte?
Slakken, tja: het eenvoudigst is: geen hosta. Er is trouwens ook een hosta die niet bij slakken in trek is. Varens zijn ook mooi en als ze daaraan vreten, zie je het niet. Verder weet ik een hele batterij trucjes om slakken weg te houden of te vermoorden. Als ik een hosta zou willen: dan in pot met een rand van vaseline rondom gesmeerd.

Kiwi:
Jammer, ze staan al in de tuin. Sommige zijn bijna al opgevreten voor ze boven de grond uitkomen!
Dan ga ik maar elke ochtend voor ik naar m'n werk ga op slakkenjacht . Vanochtend had ik er ook weer een stuk of zeven te pakken. Binnen een paar minuten tijd!

Lovelocker:
Je kunt misschien een zak cacaodoppen proberen. Maar ik heb deze tip wel eens eerder gegeven, toen kreeg ik een berichtje terug: sjon HELP, alle slakken van Marquette hier in de tuin! Of rare cacaodoppen of rare slakken, ik weet het niet :(
Je kunt bij vochtig weer en/of in de schemering ook even slakken verzamelen. Misschien heb je wel een vervelende buur of zo... :P Ik denk dat de huisjesslakken o.h.a. niet zo erg zijn, maar die naaktslakken :pil:

Nick:

--- Citaat van: Lovelocker op 12 mei 2004, 11:33:39 ---, maar die naaktslakken :pil:

--- Einde van citaat ---

Die eet jij op?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie