Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Kiwi:
Die zijn idd niet zo fijn om vast te pakken :pukey:
Lovelocker:
--- Citaat van: Nick op 12 mei 2004, 11:45:02 ---
--- Citaat van: Lovelocker op 12 mei 2004, 11:33:39 ---, maar die naaktslakken :pil:
--- Einde van citaat ---
Die eet jij op?
--- Einde van citaat ---
Zo kun je het ook opvatten...Het zijn Holle-bolle-gijzen bedoel ik. Ik ben vegetariƫr weet je ;)
ellen:
En ik altijd maar denken dat deze smilie over drugsgebruik ging. Zal wel aan mij liggen dan... ;)
Lovelocker:
Projectie heet dat geloof ik?
Carla:
--- Citaat van: Sil op 11 mei 2004, 15:07:18 ---Vlak naast de lavendel staat een zwartebes die vol zit met zwarte luis... Ik heb mijn ouders gevraagd om er afrikaantjes (van 1cm groot) naast te zetten, maar vraag me af of het gaat helpen. Een andere oplossing weet ik in ieder geval niet (behalve doodmaken).
Grote kans wel dat mijn vader er stiekem met wat gif overheen gaat. Als ik dan in het weekend vraag waar de luizen heen zijn halen ze hun schouders op. Hebben ze volgens mij ook al eens bij de appel gedaan... >:( Geen wonder dat de koolmeesjes ze niet opeten.
--- Einde van citaat ---
Ik heb weleens gelezen dat je (via internet) (of misschien ook wel gewoon in een tuincentrum) eitjes (larven?) van het lieveheersbeestje kunt kopen. Die laat je uitkomen bij de plek waar je bladluizen zitten. (De gebruiksaanwijzing zal er vast bijzitten). Het schijnt dat de babylieveheersbeestjes op de plek van hun geboorte flink wat bladluizen verorberen.
Tja, erg luisvriendelijk is het niet, maar altijd beter dan gif.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie