Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Moestuin
Aiko:
--- Citaat van: Sil op 12 mei 2004, 11:21:44 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 mei 2004, 21:00:16 ---Uhm, mieren zijn dus niet goed in de broeikas??
Ik had al een vermoeden.
--- Einde van citaat ---
uhm, wat doen mieren dan voor verschrikkelijke dingen in een broeikas?
--- Einde van citaat ---
Zij ondermijnen mijn cactussen met hun mierenkolonies door deze uitgerekend in de potten van mijn plantjes te stichten en snoepen suikerhoudende nectar van mijn dierbare Ferocactussen, wat ik ook liever niet heb. En je houdt het niet voor mogelijk hoeveel troep in een kas deze ijverige beesten kunnen maken al zeulende met zandkorrels als ze verenigd zijn in een paar mierenkolonies, zoals bij mij.
Misschien helplt tomatenplantentakken of -bladeren ook wel tegen ander gespuis, zoals wormen en slakken?
Sil:
--- Citaat van: Lovelocker op 12 mei 2004, 11:25:45 ---Die bes die onder de luizen zit, ondanks buurvrouw lavendel, waarschijnlijk: omdat buurvrouw lavendel stuk kleiner is. Waar ik dan benieuwd naar ben: zitten de luizen ook op lavendelhoogte?
--- Einde van citaat ---
Goed punt... ik geloof dat er weinig luis zit op lavendelhoogte. Zou het helpen, denk je, als ik een aftreksel van lavendel op de toppen spuit?
Lovelocker:
Niet dat ik ooit gelezen heb...en dat is best veel. Brandnetelgier hélpt zeker. Stinkt enorm. Er komen ook enkele andere planten in aanmerking, maar geen lavendel bij mijn weten.
Je laat brandnetels flink rotten in water en dat spuit je over de planten, dat is alles. Je jaagt er niet alleen de luizen mee weg :)
Trouwens: de luizen houden natuurlijk het meest van sappige nieuwe blaadjes aan de toppen. Die zitten vooral hoger. Dus het is geen sluitend bewijs.
Nick:
--- Citaat van: Lovelocker op 12 mei 2004, 13:12:11 ---Het zijn Holle-bolle-gijzen bedoel ik.
--- Einde van citaat ---
:confused:
Kiwi:
--- Citaat van: Nick op 13 mei 2004, 11:31:42 ---
--- Citaat van: Lovelocker op 12 mei 2004, 13:12:11 ---Het zijn Holle-bolle-gijzen bedoel ik.
--- Einde van citaat ---
:confused:
--- Einde van citaat ---
Nooit in de Efteling geweest?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie