Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Waarom wel melk?

(1/43) > >>

Anne:
hallo,
Mijn vleesetende vriendje en zn familie hebben vaak de neiging om een discussie met me aan te gaan over het feit dat ik als vegetarier wel melk en eieren gebruik. Nou weet ik, ik ben geen veganist. Maar dan krijg ik het hele verhaal over het kutleven van de koeien, de gefrustreerde zwangerschappen en de vermoorde stiertjes.
Nou denk ik (misschien naief..) dat dat met biologische en bio-dyniamsche zuivel wel meevalt. En mn gevoel zegt ook dat melk lang zo erg niet is als vlees. Maar ik weet gewoon geen goede argumenten om dat te verantwoorden. Weet iemand ze misschien wel? of hebben die mensen gewoon gelijk..

maud:
Ik denk dat alles wat je doet om dierenleed te verminderen heel mooi en goed is. Als vlees laten staan voor jou niet zo'n probleem is en melk wel, kan het zijn dat je ervoor kiest enkel de vlees te laten staan. Dat is al heel mooi, want dat is iig iets.
Melk zorgt inderdaad ook voor dierenleed. Bij biologisch is dat waarschijnlijk minder, maar inhoeverre drink/eet jij ook in de praktijk biologisch? (ook in koek en veel dingen zit melk verwerkt..).

Als veganist veroorzaak je minder dierenleed dan dat je melk enzo blijft drinken.. maar niet iedereen wil zo "ver" gaan. Dat kan toch. Wat een rare mensen.

maud:

--- Citaat van: Anne op 18 mei 2004, 20:20:49 --- Maar dan krijg ik het hele verhaal over het kutleven van de koeien, de gefrustreerde zwangerschappen en de vermoorde stiertjes.
--- Einde van citaat ---

Ojah! Wat zijn dat voor barbaren zeg! Ze weten het zo goed hoe erg het is en zelf drinken ze wel melk :confused:

Lovelocker:
Je vleesetend vriendje en familie antwoorden dat je die discussie best aan wil gaan als zij veganist zijn geworden. Typisch een balk-splinter-verwijt. Beetje flauw.
Veganisten hebben sterke argumenten vanuit dierenwelzijn, maar er zijn nog andere overwegingen. Die Pb ik wel, geen zin in opnieuw een discussie hierover te voeren.

Piek:
Hoi,
mijn ervaring is dat 'de vleeseters' ons 'vegetariers' altijd maar lopen te stangen. Vaak zijn ze jaloers of hebben ze juist enorme respect voor je omdat je iets doet aan al dat leed! Sommige mensen uiten dat een beetje raar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie