Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Waarom wel melk?

<< < (35/43) > >>

Draek:
 ???

Sil:

--- Citaat van: Chantal op 01 augustus 2004, 11:04:15 ---...want het is mij wel duidelijk dat je met oogkleppen op loopt en alleen maar de negatieve dingen wilt zien.

--- Einde van citaat ---

En in jouw geval positieve dingen?
Laten we voor Annemiekes oplossing gaan... :)

Chantal:
Ik ben niet blind voor de negatieve dingen. Helaas worden er nog altijd teveel dieren slecht behandeld. Ik ben op de hoogte van dieren die worden gedumpt, in een opwelling worden aangeschaft, worden verwaarloosd... Ik ben ook tegen het importeren van exoten en dergelijke. Zal nooit een dier bij een fokker kopen, een eekhoorn/papegaai/reptiel/etc in huis halen of een dier zomaar wegdoen. Sterker nog, ik ben allergisch voor katten maar zou ze nooit naar het asiel brengen. Tenslotte kan ik medicijnen nemen maar een dier moet maar weer een nieuw baasje zien te vinden.

Maar mensen zoals Dragonfly lijken wel alleen maar de negatieve dingen te zien en gaan er bij voorbaat al vanuit dat mensen slecht zijn voor de dieren die ze onder hun hoede hebben. Dat stuit me tegen de borst en eerlijk gezegd voel ik me door sommige uitspraken persoonlijk aangevallen. Misschien heb ik wel te lange tenen ofzo maar sommige mensen weten overduidelijk niet wat nuance is...

fem fatale:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 01 augustus 2004, 11:05:48 ---
--- Citaat van: Chantal op 01 augustus 2004, 10:45:10 ---Waar haal je dat vandaan? Mag ik een quote van mijn hand zien waarin ik beweer dat het okee is om dieren uit het wild te plukken?
--- Einde van citaat ---
Nou katten etc. zijn vroeger ook uit het wild geplukt. En daarna na jaren fokken etc. gedomesticeerd.
--- Einde van citaat ---

hmm, ik had ergens gelezen (weet niet meer waar helaas, dus kan t niet opzoeken en bekijken of t een beetje acceptabele bron is) dat een heleboel huisdieren gewoon in huis kwamen wonen, omdat t daar warmer was dan buiten en er ook muizen e.d. zaten, later is er natuurlijk wel mee gefokt

Annemieke:

--- Citaat van: Chantal op 01 augustus 2004, 12:25:19 ---Dat stuit me tegen de borst en eerlijk gezegd voel ik me door sommige uitspraken persoonlijk aangevallen. Misschien heb ik wel te lange tenen ofzo maar sommige mensen weten overduidelijk niet wat nuance is...

--- Einde van citaat ---

Het beste is om daarmee om te gaan. Zo kun je als vega kritiek krijgen van vleeseters en van veganisten. So be it. Jij doet waar jij je goed bij voelt en zelfs dit kan met de jaren veranderen.
De een is wat extremer dan de andere, maar dat geldt geloof ik voor alles.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie