Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Waarom wel melk?
Draek:
--- Citaat van: fem fatale op 01 augustus 2004, 13:04:38 ---hmm, ik had ergens gelezen (weet niet meer waar helaas, dus kan t niet opzoeken en bekijken of t een beetje acceptabele bron is) dat een heleboel huisdieren gewoon in huis kwamen wonen, omdat t daar warmer was dan buiten en er ook muizen e.d. zaten, later is er natuurlijk wel mee gefokt
--- Einde van citaat ---
Als dieren dat doen is dat geen probleem, dan is dat hun keuze, maar wat daarna idd gebeurde is dat ze vonden dat ze dingen mochten gaan bepalen voor die dieren.
Draek:
--- Citaat van: Lovel¤cker op 01 augustus 2004, 13:25:26 ---Je bent in woorden wel een beetje een fundi op dit stuk, tenminste m.i. In daden niet, mag ik hopen, al kun je dan makkelijk aan wapentuig komen ;)
--- Einde van citaat ---
Nou als je bedoeld of ik me uit in geweld... nee hoor... ik heb ook weer zo een principe dat ik (zoveel mogelijk) geweldloos moet blijven :)
--- Citaat ---Het is misschien een te zwaar woord, daarom. Maar er lijkt geen enkele rek te zitten in je mening en tegenargumenten komen helemaal niet aan.
--- Einde van citaat ---
Nou maar als mijn mening soepel is, dan sta ik niet stevig... dus die moet welstevig zijn.
Ik ben overigens wel te overtuigen van wat dingetjes hoor... :) Maar dan moet je wel hele goede argumenten hebben hoor :P
--- Citaat ---Troost je, mocht ik je geraakt hebben: de echte fundi's hebben volgens mij geen enkel gevoel voor humor en dat heb jij wel.
--- Einde van citaat ---
:D
Sil:
--- Citaat van: Poek op 01 augustus 2004, 14:30:58 ---
En ik vind mensen die anderen een mening in de mond leggen triest en onnodig.
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: Corrupted op 01 augustus 2004, 14:59:47 ---Bedoel je daar mij mee? Kan je misschien uitleggen wat je bedoelt?
--- Einde van citaat ---
Ja Poek, wat bedoel je eigenlijk?
Christiaan:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 01 augustus 2004, 10:40:58 ---
--- Citaat van: Christiaan op 01 augustus 2004, 09:34:59 ---Het zou toch onnatuurlijk zijn dat die katten zouden antwoorden dat ze liever bij jou in huis zouden blijven?
--- Einde van citaat ---
dat zou hun keuze zijn, maar nu hebben ze geen keuze. Ze weten niet beter dan dat en weten niet waar ze vandaan komen.
--- Einde van citaat ---
En jij weet dat wel, of, althans, jij denkt dat te weten. Jij hebt je (denk ik soms wel) op basis van (populair-)wetenschappelijke publicaties een beeld gevormd van een ideale natuur, waar er voor elk dier een perfect plekje is waar ie helemaal thuishoort.
En, tsja, dat vind ik toch wat simplistisch. Er is niet zo'n ideale natuur, de natuur is continu aan het veranderen, en de mens en het menselijk huishouden zijn ook gewoon weer een nieuwe niche, vanuit dat naturalistische oogpunt dat jij aanhoudt als meetlat voor je ethiek. En daarom kan je niks met die meetlat.
Dieren in de natuur lijden ook gewoon. Een dier in een huishouden zal ook wel eens lijden. Niks aan te doen. Wat uitmaakt is hoe verantwoordelijk het baasje is in de aanschaf en het verzorgen van een dier.
vrijheid:
Het is gemakkelijk om als je zelf helemaal niets doet/nergens voor staat kritiek te hebben op mensen die wel iets doen! Vegetariers worden aangevallen op hun zuivelgebruik, leren schoenen e.d. Flauw is zoiets! Iedereen trekt zelf de grens hoe ver zij/hij gaat!
Vraag je vriend en schoonfamilie eens wat zij over hebben voor anderen. Waarschijnlijk kunnen ze je geen antwoord geven!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie