Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Waarom wel melk?
Anne:
Iedereen iig bedankt voor de reacties :)
Met hemelvaart het hele weekend met die familie in een huisje gezeten. Op mijn reactie waarom ze er dan zelf nog wel meer gebruik van maakten kreeg ik terug dat ze dieren niet als dieren zien maar als producten.. >:( Toen gezegd dat ik dat barbaars vond en dat ze zich er niet zo mee moesten bemoeien. Dat was dus het einde van de discussie dus het scheelde wel iets. Ik moet misschien leren me niet direct zo aangevallen te voelen. En het probleem van met mn vriendje is datie normaal wel respect voor mn vegetarier-zijn heeft, maar zich in het bijzijn van zn broers altijd moet bewijzen :nosmile:
maar het hielp dus wel wat. En volgend jaar ga ik op mezelf wonen, dan ga ik denk ik wel een poging doen mn melk gebruik af te bouwen. Als ik dat nu thuis zou doen zouden mn ouders echt flippen namelijk..
En voor de eitjes, mn ouders hebben hier kippen in de tuin lopen die het volgens mij prima naar hun zin hebben. Ik kan er echt geen probleem in zien de eitjes te gebruiken die ze toch elke dag wel leggen.
Annemieke:
--- Citaat van: Anne op 31 mei 2004, 15:56:41 ---En het probleem van met mn vriendje is datie normaal wel respect voor mn vegetarier-zijn heeft, maar zich in het bijzijn van zn broers altijd moet bewijzen :nosmile:
--- Einde van citaat ---
Waarom pik je dat? Ik neem aan dat je in een goede relatie, waarbij sprake is van wederzijds respect, hierover kan praten. Als jij aangeeft het niet tof te vinden dat hij jou belachelijk maakt/uitdaagt hierover in gezelschap, dan zou ie dat niet meer moeten doen.
Cheryl:
--- Citaat van: Anne op 31 mei 2004, 15:56:41 ---Op mijn reactie waarom ze er dan zelf nog wel meer gebruik van maakten kreeg ik terug dat ze dieren niet als dieren zien maar als producten.. >:( Toen gezegd dat ik dat barbaars vond en dat ze zich er niet zo mee moesten bemoeien.
--- Einde van citaat ---
Dat heb ik nou nooit gesnapt hoe iemand dieren als een produkt kan zien.
En als zulke mensen dan huisdieren hebben, zien ze die dan ook als produkten?
Sorry maar dat begrijp ik niet.
Draek:
--- Citaat van: Cheryl op 31 mei 2004, 20:42:02 ---Dat heb ik nou nooit gesnapt hoe iemand dieren als een produkt kan zien.
--- Einde van citaat ---
Doe je zelf toch ook? Of heb ik het mis dat je een muisje gaat kopen?
Cheryl:
--- Citaat van: Dragonfly op 31 mei 2004, 21:16:30 ---
--- Citaat van: Cheryl op 31 mei 2004, 20:42:02 ---Dat heb ik nou nooit gesnapt hoe iemand dieren als een produkt kan zien.
--- Einde van citaat ---
Doe je zelf toch ook? Of heb ik het mis dat je een muisje gaat kopen?
--- Einde van citaat ---
Klopt dat ik 3 muisjes ga kopen maar ze zijn dan geen produkten dan hoor. Ik zie Nicky en Jezle net als alle dieren als levende wezens, beide heb ik trouwens niet zelf gekocht ofzo maar Nicky hebben we met de fles groot moeten brengen omdat ze toen ze nog maar waarschijnlijk een dag oud was van de moeder gehaald was, Jezle is van me zusje en haar vriend geweest, haar vriend mishandelde ze en me zusje kon ze niet houden dus nam ik ze, omdat ik alleen Jezle nou heb zit hij alleen en is hij eenzaam dus het worden zijn vriendjes. Geen produkten dus. Zou Jezle alleen hadden kunnen leven zonder eenzaam te zijn dan had ik geen muisjes meer genomen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie