Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Waarom wel melk?

<< < (8/43) > >>

Draek:

--- Citaat van: Cheryl op 31 mei 2004, 21:41:09 ---Dat is zo maar dan ziet die fokker/winkelier ze als produkt, niet ik.
Het liefst zou ik ook van iemand anders overnemen hoor in plaats van dat het fokt als produkt dan en zal ook eerst kijken of dat mogelijk is, van iemand anders overnemen.

--- Einde van citaat ---

Nou kopen betekent toch wel indirect dat je ze als product ziet. Hetzelfde zou zijn als ik een nieuwe tv koop en dit geen product vind, maar wel er voor betaal.
Nee, het is gewoon een product. Je consumeert het...

Ik denk dat als je contact opneemt met de dierenbescherming dat ze wel wat muizen hebben of dat ze wel adressen weten van muizenopvang. Verhandeling van de dieren stimuleer je dan alleen maar. En heoveel koste een muis? 50 cent ofzo. Dat zijn geen prijzen voor leven. Eigenlijk hoort leven geen prijs te hebben...

maud:

--- Citaat van: Cheryl op 31 mei 2004, 21:41:09 ---Dat is zo maar dan ziet die fokker/winkelier ze als produkt, niet ik.
--- Einde van citaat ---

Jij kan het ondertussen wel zo zien maar door die fokker te betalen zorg je ervoor dat hij dieren als producten kan blijven behandelen! Echt geeeeen goede zaak!  :'(

Wat Dragonfly zegt  :)

maud:

--- Einde van citaat ---

Ik vind t argument een beetje lijken als: Het maakt niet uit dat ik vlees eet want het dier is toch al dood..   :-\

Cheryl:

--- Citaat van: Maud op 31 mei 2004, 21:53:48 ---
--- Einde van citaat ---

Ik vind t argument een beetje lijken als: Het maakt niet uit dat ik vlees eet want het dier is toch al dood..   :-\

--- Einde van citaat ---
Ik zie er toch een groot verschil tussen.

Cheryl:

--- Citaat van: Maud op 31 mei 2004, 21:48:09 ---
--- Citaat van: Cheryl op 31 mei 2004, 21:38:47 ---die willen ook wel es tamme muizen hebben alleen vervoer is een beetje een probleem en het moeten echt mannetjes zijn en heel jong omdat ze dan makkelijker wennen en ongeveer even oud, het liefst die elkaar al kennen dat geeft minder stress en slaagt het introduceren beter, owja en mogen niet allemaal hetzelfde uitzien want ik moet ze wel uit elkaar kunnen houden en ze moeten natuurlijk gezond en lief zijn voor andere muisjes.

--- Einde van citaat ---

mm je stelt wel heel veel eisen!  :o
Jezle is natuurlijk belangrijk maar ik zou echt niet die muisjes kopen.. :eh:

--- Einde van citaat ---

Veel eisen misschien maar wel logisch op de lange termijn, als Jezle overlijdt dan zal die andere muis alleen zitten en om dat te voorkomen dus meerdere muisjes en dat vinden ze ook gezelliger vaak. Vandaar ook rond de zelfde leeftijd. En mannetjes omdat Jezle een mannetje is en ik geen nestjes wilt.
Ik zie het toch wat anders dan jou maar hou jij het ziet snap ik ook, het liefst neem ik ze van iemand over maar als ik geen muisjes in de buurt vind dan wordt het toch een dierenwinkel. Het is natuurlijk niet goed en het stimuleerd wel weer tot meer fokken maar die 3 muisjes zullen wel een beter leven krijgen, ik heb ze er vaker met 25 tot 30 muisjes in een klein bakje zien zitten, toen ik me eerste muisjes in de nieuwe kooi zette wisten ze niet wat ze overkwam, zo blij waren ze.
En leven hoort geen prijs te hebben nee, dat is zo maar als Jezle er vrolijker door wordt en een beter leven en die 3 muisjes zullen ook een goed leven hebben dan heb ik het er voor over (en dan heb ik het over het principe om voor ze te betalen en niet om het geld zelf).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie