Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie

(1/13) > >>

Lovelocker:
Opeens in het Radio1 nieuws, de lang niet gehoorde stem van Lovelock. Hij pleit voor wereldbrede toepassing van kernenergie vanwege de opwarming van de aarde. Kiezen uit twee kwaden. Hij zal niet van gisteren op vandaag tot dit standpunt zijn gekomen.
Bij de laatste verkiezingen vulde ik op de Stemwijzer in voor het openhouden van de kerncentrale in Borssele te zijn tot die versleten raakt. Het voelde een beetje als verraad. Kernenergie leidt ongetwijfeld tot een hoop narigheid, maar er is geen haalbaar alternatief op het moment. Het is zo jammer dat mensen als Prof. Lovelock roepende in een woestijn zijn. Als de wereldbevolking niet zou groeien en in het Westen allemaal lovelockers zouden wonen, was kernenergie absoluut niet nodig. Iedereen die Prof. Lovelock nu aan gaat vallen, moet eerst maar eens kijken naar zijn eigen aandeel de afgelopen tientallen jaren  in het opwarmen van de aarde.

Poek:

--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 11:21:18 ---Opeens in het Radio1 nieuws, de lang niet gehoorde stem van Lovelock. Hij pleit voor wereldbrede toepassing van kernenergie vanwege de opwarming van de aarde. Kiezen uit twee kwaden. Hij zal niet van gisteren op vandaag tot dit standpunt zijn gekomen.
Bij de laatste verkiezingen vulde ik op de Stemwijzer in voor het openhouden van de kerncentrale in Borssele te zijn tot die versleten raakt. Het voelde een beetje als verraad. Kernenergie leidt ongetwijfeld tot een hoop narigheid, maar er is geen haalbaar alternatief op het moment. Het is zo jammer dat mensen als Prof. Lovelock roepende in een woestijn zijn. Als de wereldbevolking niet zou groeien en in het Westen allemaal lovelockers zouden wonen, was kernenergie absoluut niet nodig. Iedereen die Prof. Lovelock nu aan gaat vallen, moet eerst maar eens kijken naar zijn eigen aandeel de afgelopen tientallen jaren  in het opwarmen van de aarde.

--- Einde van citaat ---

Is er een verband tussen jou en Lovelock?

Kernenergie is een lastige zaak ja. Aangenomen dat puur zonne/windenergie een utopie is, moet je uit verschillende kwaden kiezen. Een nadeel van kernenergie is natuurlijk dat als er iets misgaat, het ook heel erg misgaat (Chernobyl). De kans erop is natuurlijk heel erg klein, maar de 'gevoelskans' is een stuk groter. Daarom kun je niet alleen naar objectieve feiten kijken in de discussie erover.

Kiwi:
Niet alleen dat het erger misgaat als er iets misgaat, ook het radioactieve afval vind ik een groot nadeel. Want waar laat je dat?!

Lovelocker:

--- Citaat van: Poek op 24 mei 2004, 11:46:05 ---Is er een verband tussen jou en Lovelock?

--- Einde van citaat ---

Ja, natuurlijk...ik ben een aanhanger van zijn Gaia-hypothese. Deze nickname komt niet uit de lucht vallen ::)

Poek:

--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 11:54:11 ---Ja, natuurlijk...ik ben een aanhanger van zijn Gaia-hypothese. Deze nickname komt niet uit de lucht vallen ::)

--- Einde van citaat ---

Even snel http://www.ecolo.org/lovelock/ doorgelezen en ik kan me goed voorstellen dat je die theorie aanhangt ja.

Hm, meteen ideeen voor twee threads: 'hoe milieubewust ben je' en 'waar komt je nick vandaan'?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie