Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie
Lady d'Arb@ñville:
Maar als het zijn full-time occupatie is, dan zal hij toch ook wel inzien dat de wereld er niet mee gered wordt door over te stappen op kernenergie? Wat mij eigenlijk het meeste zorgen baart is de gigantische (legale en illegale) houtkap in de regenwouden. En die gaat onverminderd voort, ook als we massaal op kernenergie overgaan.
Fabian:
Dit is ook wel zorgwekkend.
Lovelocker:
Pata Teater: ik denk dat hij denkt dat het in ieder geval tijd geeft...die is er nu niet. Wat de afgelopen decades is aangericht, begint nu pas duidelijk te worden en al nemen we de meest drastische maatregelen(als veel kerncetrales) dan gaat dat nog een tijdlang door.
Het nieuws waar Fabian naar linkte steunt misschien wel de Gaia-hypothese. Het ecosysteem zal altijd streven naar herstel van evenwichten. Aangezien "wij" het schadelijkst zijn, kan ons nog wat de wachten staan.
Prof. Lovelock zèlf: "time is running"
"In a sense, the Earth should come first - ahead of the humans on it. If we
stop now, it will still get to warm up for 50 years to a very uncomfortable
state. If we don't, it is too awful to contemplate."
Jasper:
--- Citaat van: Kiwi op 24 mei 2004, 11:47:58 ---Niet alleen dat het erger misgaat als er iets misgaat, ook het radioactieve afval vind ik een groot nadeel. Want waar laat je dat?!
--- Einde van citaat ---
Dat metsel je in voor een paar honderd jaar, tot de mate van straling tot acceptabele mate is gedaald. En in de tussentijd hopen dat de boel niet gaat lekken.
Overigens is de mate van radioactief materiaal dat een kerncentrale verbruikt volgens mij een stuk lager dan de meeste mensen zich zo voorstellen.
Draek:
--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 17:48:43 ---De duurzame engergiebronnen, Dragonfriet, zetten geen zoden aan de dijk. Te laat, te weinig en mensen willen niets inleveren, maar alsmaar meer.
--- Einde van citaat ---
Betekent niet dat het niet mogelijk is. Het probleem is de energie/olie/gas-industrie die het tegenwerkt. Men doet wel leuke projecten lanceren zoals waterstofbussen (Shell) e.d. maar deze groep is ook machtig om zulke nieuwe dingen niet mogelijk te maken indien het negatief zal zijn qua winst enzo voor hun.
Overheid zou eigenlijk al moeten verplichten tot duurzame energie middelen op elk nieuw huis. En subsidies naar duurzame artikelen.
--- Citaat ---Aangezien "wij" het schadelijkst zijn, kan ons nog wat de wachten staan.
--- Einde van citaat ---
Ik hoop het. Denk dat het al bezig is. Met SARS enzo. Die zullen de mens even wel laten schrikken :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie