Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie

<< < (4/13) > >>

Christiaan:

--- Citaat van: Dragonfly op 24 mei 2004, 18:39:00 ---Men doet wel leuke projecten lanceren zoals waterstofbussen (Shell) e.d. maar deze groep is ook machtig om zulke nieuwe dingen niet mogelijk te maken indien het negatief zal zijn qua winst enzo voor hun.

--- Einde van citaat ---
Ondanks hun slechte imago wil ik Shell toch wel wat krediet geven. Ze hadden uiteindelijk ook gelijk dat het afzinken van de Brent Spar beter was voor het milieu. Alleen heeft Greenpeace een betere PR-machine...

Shell wil zich, meen ik, omvormen naar een energieleverancier. Vandaar dat ze ook in waterstof- en zonnecellen investeren. Dat lijkt me ook zakelijk verstandig want op een gegeven moment moet het er wel eens van komen dat alternatieve energiebronnen worden aangeboord, en dan kan je maar beter de kennis hebben.

Maar ik kan me goed voorstellen dat op de korte en middellange termijn Shell nog niks te winnen heeft met niet-fossiele energiebronnen. Aan de andere kant kan je er donder op zeggen dat nu ze aan toch het onderzoeken zijn en ze iets lucratiefs ontdekken ze dat niet van de markt gaan houden.

Christiaan:

--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 18:21:28 ---"In a sense, the Earth should come first - ahead of the humans on it. If we stop now, it will still get to warm up for 50 years to a very uncomfortable state. If we don't, it is too awful to contemplate."

--- Einde van citaat ---
Weet je, ik geloof niet dat de mens 'Gaia' kan vernietigen. Hoogstens een paar honderd miljoen jaar terugzetten.

Het zou nog steeds wel eeuwig zonde zijn, daar niet van.

Lovelocker:

--- Citaat van: Dragonfly op 24 mei 2004, 18:39:00 ---

--- Citaat ---Aangezien "wij" het schadelijkst zijn, kan ons nog wat de wachten staan.
--- Einde van citaat ---
Ik hoop het. Denk dat het al bezig is. Met SARS enzo. Die zullen de mens even wel laten schrikken :)

--- Einde van citaat ---

Beetje wonderlijke hoop. Een groot deel van het ecosysteem gaat er aan meneer Dragonfriet. In grote aantallen zullen dieren en planten uitsterven. Er blijft wel wat over en uiteindelijk zal er in de verre toekomst wel weer een soortenrijk systeem ontstaan.
De mens verdwijnt niet zo snel en zeker niet aan het begin: dan is er al een hele reeks voorgoed verdwenen. Het gaat al relatief hard momenteel.

Draek:

--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 18:50:27 ---Beetje wonderlijke hoop. Een groot deel van het ecosysteem gaat er aan meneer Dragonfriet. In grote aantallen zullen dieren en planten uitsterven. Er blijft wel wat over en uiteindelijk zal er in de verre toekomst wel weer een soortenrijk systeem ontstaan.
De mens verdwijnt niet zo snel en zeker niet aan het begin: dan is er al een hele reeks voorgoed verdwenen. Het gaat al relatief hard momenteel.
--- Einde van citaat ---

Hoop doet leven...

Met kernenergie is deze planeet niet te redden hoor. Zolang de denkwijze van de mens hetzelfde blijft maakt het niet uit of men kernenergie gaat gebruiken boven fosiele brandstof.

Als de aardkloot vernietigd is dan zal er wel uiteindelijk wel weer nieuw leven ontstaan ja. Misschien dat de mens zich nog kan redden of misschien niet.

Er draait nu een film over de klimaatsveranderingen op aarde. Zag er wel cool uit.

Draek:

--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 19:26:14 ---COOL  :o, juist ja  :P

--- Einde van citaat ---

ja cool. Het ging immers over de nieuwe ijstijd :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie