Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Prof. J. Lovelock nu vóór kernenergie

<< < (5/13) > >>

Lovelocker:
Er zijn ook theorieën dat door de opwarming van de aarde de Warme Golfstroom anders zal gaan lopen. Dan krijgen wij het hier kouder. Misschien heb ik wel meer geloof in het ecosysteem dan Lovelock: de planten moet je niet onderschatten...bijv. die in de oceanen. Die zullen misschien steeds meer CO2 opnemen. Roomser als de paus als het ware  ;) Maar ik kijk hier dan ook uit op Klein Findhorn :)

Draek:

--- Citaat van: Lovelocker op 24 mei 2004, 20:20:57 ---Er zijn ook theorieën dat door de opwarming van de aarde de Warme Golfstroom anders zal gaan lopen. :)

--- Einde van citaat ---
Daar gaat die rampenfilm over. :)

http://www.thedayaftertomorrow.com/

Fabian:

--- Citaat van: Fabian op 24 mei 2004, 17:03:01 ---En voor zover ik weer van een andere vriend heb vernomen is men inmiddels wel zover dat men voldoende energie weet te halen uit kernfusie.

--- Einde van citaat ---

Als je het over de duvel hebt

Fabian:
Overigens las ik vorige week (waar nog maar?) dat men ook van plan is om op plekken waar zoet en zout water elkaar ontmoeten electroden te plaatsen zodat daaruit energie kan worden gewonnen. Schijnt dat je daar in verhouding tot bijv. windmolens flink wat rendement hebt.

Aiko:
Stond het op de website van Noorderlicht?
Klinkt wel als een potentieel goed idee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie